حسن سلیمانی روز شنبه در همایش ملی نقش حقوقدانان در حفظ حفظ حقوق عامه در گام‌ دوم انقلاب که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، عنوان کرد: قوه قضاییه قوه ای مستقل است که مسوُولیت تحقق بخشیدن به عدالت در جامعه را بر عهده دارد.
وی با بیان اینکه آزادی در جامعه اسلامی مشروط است، گفت: قوه قضاییه باید از آزادی مشروط که دین مبین اسلام‌ بر آن تاکید دارد، حمایت کند.
این‌ نماینده مجلس افزود: حفاظت از سرمایه های دولتی و ملی، بیت المال مردم و اراضی ملی بر عهده قوه قضاییه است و در راستای حفاظت از حقوق عامه در این زمینه گام‌ بر می دارد.
سلیمانی با تاکید بر اینکه قوه قضاییه محل اعمال عدالت است، گفت: حقوقدانان باید هرجایی که حقوق مردم ضایع می شود پا به میدان بگذارند و اعلام‌ جرم کنند.
وی ادامه داد: حقوقدان حتی می تواند از قوه اجراییه برای اجرای صحیح قانون کشور و در راستای حمایت از حقوق عامه دفاع کند.
نماینده مردم کنگاور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حقوقدانان باید براساس مستندات صحبت کنند و مدعی شوند، افزود: دشمن امروز به دنبال آن است که از صحبت های خودمان علیه خودمان استفاده کند.
سلیمانی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه باید حقوقدانان در زمینه قانون دریافت و پرداخت وارد شوند، گفت: تمام پرداخت و دریافت های مالی دستگاه ها باید براساس قانون باشد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.