سید رضا سجودی روز چهارشنبه در نشست تکریم و معارفه رئیس دادگاه بخش کرون از توانع تیران و کرون افزود: شوراهای حل اختلاف و فعالیت قضات در دادسراهای عمومی و انقلاب در صلح و سازش و پایان دادرسی پرونده‌های قضایی نقش داشته است.

 وی بیان کرد: فرهنگ گذشت و صلح و سازش که در گذشته مورد توجه مردم بود امروز کم رنگ شده و باید چنین فرهنگ‌های ناب اسلامی بیش از بیش توسعه و گسترش یابد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری اصفهان ادامه داد: ریش سفیدی و توسعه فرهنگ گذشت و ایثار در کاهش پرونده‌های قضایی و هزینه‌های ناشی از آن موثر است و باید در این راستا شوراهای حل اختلاف و نقش معتمدین محلی پر رنگ شود.

وی تدین و دینداری مردم در مناطق مختلف استان را در کاهش جرم و معضلات اجتماعی موثر برشمرد و گفت: در شهرستان های دارای فرهنگ و اصالت دینی میزان بروز جرایم کاهش و امنیت اجتماعی در این مناطق همواره در بالاترین درصد بوده است.

سجودی برای کاهش پرونده‌های قضایی و پیشگیری از وقوع جرم را مهم بیان کرد و یادآورشد: دستگاه قضایی و سایر نهادهای خدماتی برای تحقق کاهش پرونده های قضایی و پیشگیری برنامه ریزی و اقدام اساسی و موثری را انجام دهند.

در این نشست از فعالیت های سجاد رحیمی تجلیل و رضا علی شاهی به عنوان رئیس جدید منصوب شد.

شهرستان تیران و کرون دارای دو حوزه قضایی تیران و بخش کرون است که دادگاه بخش کرون در شهر عسگران مستقر است.

بیش از یک میلیون پرونده در سال ۹۷ در دادگاه های استان اصفهان رسیدگی شد.

/۶۰۲۶/۷۱۳۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.