پرویز توسلی زاده روز شنبه در نشست فعالان اقتصادی استان که در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، با تاکید براینکه جرائم مهم در حوزه کیفری در اولویت رسیدگی قرار دارد، ادامه داد: معتقدیم در سایر جرائمی که توسط مردم منجر به سازش می شود نباید دخالت کنیم و باید از ظرفیت سایر نهادها، روحانیت، شوراهای اجرایی، صنوف، مساجد، پیشکسوتان و غیره در این رابطه استفاده شود.

وی با بیان اینکه اقتصاد و مشکلات معیشتی یکی از مهم ترین مشکلات از نظر مقام معظم رهبری است، گفت: این مشکل زمینه ساز طمع دشمنان می شود.

وی افزود: رهبری بارها تاکید کرده اند که رونق تولید کلید بسیاری از مشکلات جامعه است که اگر در سایه عزم جهادی و تلاش جوانان و مسوولان محقق شود مشکلات اقتصادی کاهش می یابد و اشتغال گسترده خواهد شد.

توسلی زاده ادامه داد: یکی از مهم ترین مباحث نظری تمام نظام های سیاسی که تئوری ارائه می دهند مسئله مالکیت است که در نظام های متعدد دیدگاه های مختلفی نسبت به این موضوع وجود دارد ولی زیباترین نگاه به مالکیت، متعلق به اسلام است که به منشاء الهی بر می گردد.

وی اضافه کرد، همانطور که مالکیت برای نظام های صنفی مهم است برای ما نیز اهمیت دارد چرا که موجب امنیت و آرامش روانی برای مالک می شود و مالکیت همه مردم استان برای ما قابل ارزش و احترام است.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه ادامه داد: در بخش کیفری به دست اندرکاران تامین امنیت اعلام می کنم که در حوزه استان، هیچ فردی نباید احساس ناامنی کند و همه باید در آرامش خاطر زندگی کنند.

توسلی زاده ادامه داد: در بخش حقوقی نیز براین باور هستیم که این حجم پرونده در شان مردم استان نیست، اختلافات باید حل و فصل شود، حجم ورودی پرونده های حقوقی کاهش یابد، رسیدگی ها تسریع یافته و رای قاضی آنچنان شفاف و روان باشد که جامعه را قانع کند.

این مسوول با تاکید براینکه اصناف برای ما قابل احترام هستند، ادامه داد: برای ما خوشایند نیست یک فرد صنفی در استان احساس ناامنی داشته باشد و همه مردم این حق را دارند تا بدون واسطه به ما مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه دیدار دستگاه قضایی با نمایندگان اصناف براساس دستورالعمل ۲ ماه یکبار است، اضافه کرد، ولی ما مایل هستیم ۴۵ روز یکبار با نمایندگان اصناف استان، دیدار داشته باشیم و در طول این مدت هم، از مشکلات و مطالبات بی خبر نخواهیم ماند.

توسلی زاده با تاکید براینکه برای تحول در قوه قضاییه به کمک جامعه نیاز داریم، گفتت: اگر مردم و اصناف بتوانند اختلافات را خود حل و فصل کنند کمک بزرگی به ما خواهند کرد، معتقدم که همه باید درست بیندیشیم و به یک هدف توسعه گرا فکر کنیم.

وی با تاکید براینکه باید امور تسهیل یابد بر همکاری بیشتر بانک ها و اداره ثبت اسناد و املاک استان در این زمینه تاکید کرد و افزود: بانک ها نباید در گرفتن تضمین هایی که منجر به رونق اقتصادی می شود سختگیری کنند چرا که سخت گیری یکی از روزنه ها برای ایجاد فساد است و اگر ادارات دولتی و سایر مدیران به وظایف قانونی خود عمل کنند بسیاری از مشکلات کاهش می یابد و هر مدیری که قصور کند با رعایت قانون، تعقیب می شود.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه اظهار داشت: باید از ۱۰۰ درصد ظرفیت داوری استفاده می کنیم و باید بدانیم که فساد، اقتصاد را نابود می کند منابع انسانی را هدر می دهد، چرا که روح فرد را فاسد کرده و چنین فردی همه چیز را برای خود خواهد خواست.

وی تاکید کرد؛ فساد اجازه نمی دهد سرمایه اقتصادی به سمت تولید برود و در سطح استان در بخش مبارزه با فساد اقتصادی، اغماض نخواهیم کرد.

توسلی زاده در بخش دیگری از سخنانش از وجود ۲ هزار و ۲۰۰ بنگاه معاملات ملکی در سطح استان خبر داد و افزود: بیشترین اختلافات در این بنگاه ها گزارش داده شده و اگر از امروز هر بنگاه معاملات ملکی، قوانین انعقاد قراردادها را رعایت نکرد باید توسط ریاست اتحادیه مربوطه تعطیل شود.

این مسوول در ادامه از رسانه ها خواست که به تقویت امنیت ملی پرداخته و از انتشار اخباری که سودی جز تشویش اذهان عمومی ندارد بپرهیزند و به درج خبری که توان اثبات آن را ندارند اقدام نکنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.