علی‌اکبر محسنی روز دوشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته قرآن و عترت در دفتر معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رازی برگزار شد، افزود: این نمایشگاه به مدت ۱۰ روز با عرضه آخرین نرم افزارهای روز قرآنی و مفاهیم دینی برگزار می شود و برای دانشجویان تخفیف ویژه‌ای درنظر گرفته شده‌ است.

وی تعمیق ارزش‌های اسلامی و اخلاقی در دانشگاه را از وظایف ذاتی این معاونت برشمرد و گفت: در هفته قرآن و عترت مسابقات مختلف قرآن و مفاهیم، برگزاری تئاتر خیابانی با مفاهیم دینی و برگزاری سخنرانی با موضوع زندگی هدفمند در هزاره سوم با دعوت از یکی از روانشناسان برجسته کشور در دانشگاه رازی برگزار می شود.

محسنی، برگزاری مراسم ازدواج آسان را از دیگر برنامه های هفته قرآن و عترت دانشگاه رازی کرمانشاه عنوان کرد و گفت: در این مراسم به دانشجویان تازه ازدواج کرده دانشگاه با کمک دفتر نهاد مقام معظم رهبری هدایایی اعطا خواهد شد.

برنامه های قرآنی بدون هماهنگی دیگر شاخص های زندگی کاربرد نخواهد داشت 

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رازی کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: برنامه های قرآنی بدون هماهنگی دیگر شاخص های مهم زندگی مانند معیشت نمی تواند کاربرد زیادی داشته باشد و در این راستا نیازمند متناسب سازی ساختارهای کلان کشور و جامعه مانند ساختار اقتصادی، اجتماعی و سیاسی فرهنگی هستیم اگر نه از برگزاری این برنامه زیاد نتیجه نخواهیم گرفت.

محسنی در ادامه اظهارداشت: نظام در طول این چهل سال در زمینه اختصاص بودجه برای تعمیق و ترویج ارزش های اسلامی کم نگذاشته است و سالیانه نزدیک ۲ هزار میلیارد تومان در خصوص تبلیغ، ترویج و تعمق ارزش های اسلامی اختصاص می یابد ولی متاسفانه به دلیل اینکه دیگر از شاخص های اجتماعی مانند عدالت قضایی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کم رنگ است نمود چندانی ندارد.

وی در پاسخ به این سوال چرا دانشگاه‌ها چندان بر روی رفتار و رعایت شئونات اسلامی دانشجویان نظارت ندارد؟ گفت: ۸۰ درصد رفتار افراد کمتر از سن ۱۶ سال شکل گرفته و چند ترم درس خواندن در دانشگاه نمی تواند تاثیر زیادی بر رفتار دانشجویان داشته باشد هرچند این منافی وظایف دانشگاه بر نظارت بر رفتار دانشجویان و برگزاری برنامه های فرهنگی نیست ولی در اساس باید ریشه این مباحث در جامعه و خانواده ها پیگیری کرد.

محسنی در ادامه دانشگاه را بخشی از جامعه دانست و افزود: تا کل نخبگان و روشنفکران، تصمیم گیران کشور به این اجماع نرسندکه ما در نحوه تبلیغ، ترویج و تعمق ارزش های دینی و اخلاقی دچار ضعف هستیم و باید اصلاح روش و محتوا کنیم، نمی توان اصلاحی در این باره داشته باشیم و این اجماع ابتدا باید شکل بگیرد سپس تمام ساختارهای اقتصادی، قضایی اجتماعی و سیاسی متناسب با عدل و عدالت رفتار شود تا این برنامه ها در جامعه تعمق و اصلاح شوند. 
دانشگاه رازی در بهمن ماه سال ۱۳۵۱ در شهر کرمانشاه با عنوان دانشکده علوم توسط شادروان دکتر عبدالعلی گویا شروع به فعالیت کرد، این مرکز در سال ۱۳۵۳ به دانشگاه رازی تغییر نام یافت. پس از انقلاب شکوهمند اسلامی و با توجه به اهداف متعالی انقلاب مبنی بر توسعه فرهنگی- اجتماعی مناطق محروم با راه اندازی دانشکده تربیت دبیر سنندج و دانشکده دامپروری ایلام ارتقا یافت و در سال ۱۳۷۰ دانشکده تربیت دبیر سنندج به دانشگاه کردستان و دانشکده دامپروری ایلام به دانشگاه ایلام تبدیل و از دانشگاه رازی منفک شدند.

دانشگاه رازی اکنون دارای ۱۰ دانشکده و پردیس کشاورزی و منابع طبیعی بوده و با بهره گیری از دانش و تخصص ۴۵۵ عضو هیات علمی در ۳۹ گروه آموزشی و تعداد ۱۲ هزار و ۳۴۷ نفر دانشجو در چهار مقطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به فعالیت خود ادامه می دهد.

در سال تحصیلی جدید یک هزار و ۹۵۵ دانشجو در مقطع کارشناسی، ۹۸۹ دانشجو در مقطع کارشناسی‌ ارشد و ۱۵۲ دانشجو در مقطع دکتری و از طریق کنکور سراسری به دانشگاه رازی اضافه شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.