بهمن روشنی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به تلاش مستمر حوزه درمان در ارائه خدمات درمانی به زائرین اربعین حسینی، افزود: از ابتدای فرآیند پیاده‌روی اربعین ۹۸ تا پایان روز شنبه ۲۷ مرداد به بیش از ۶ هزار و ۹۰۰ نفر، در مسیر پیاده‌روی در حوزه درمان ارائه خدمت شده است.

به گفته او، از این تعداد ۸۳ نفر در بخش‌های تخصصی و ۱۰ نفر نیز در بخش ویژه بستری شده‌اند.

وی اظهار داشت: تعداد ۶۶۸ نفر در بخش‌های اورژانس بستری شده و ۳۰ نفر برای ادامه درمان به بیمارستان‌های مرکز استان انتقال یافته‌اند.

وی تصریح کرد: همچنین ۴۲۳ مصدوم بر اثر حوادث ترافیکی و جاده‌ای، ۱۱۷ مورد مشکلات قلبی، ۶۵۲ مورد مشکلات تنفسی و ۲۴ نفر بر اثر سوختگی به مراکز درمانی در مسیر پیاده‌روی اربعین مراجعه کرده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه مراجعه ۳۵۳ نفر بر اثر مسمومیت، ۶۷ نفر مصدومان غیرترافیکی و ۴۶ نفر گرمازدگی را از دیگر مواردی دانست که تحت درمان قرار گرفته و ترخیص شدند.

روشنی از متخصصان، پزشکان و پرستاران بیمارستان‌های اسلام‌آبادغرب، سرپل‌ذهاب و قصرشیرین و همچنین بیمارستان‌های غیردانشگاهی و همه افرادی که در حال خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی هستند، قدردانی کرد.

امسال چهار مرز خسروی، مهران، چذابه و شلمچه برای تردد زائران اربعین حسینی باز بودند که بر اساس آمار رسمی امسال بیش از سه و نیم میلیون نفر از طریق این مرزها وارد کشور عراق شدند.

مرز خسروی به عنوان نزدیکترین مسیر عبور زوار عتبات‌ عالیات به عراق که پس از سال‌ها انتظار ۱۵ شهریور امسال بازگشایی شد، امسال بیش از ۱۶۰ هزار زائر را راهی کربلای معلی کرد.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۲۲۸، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

تاکنون بیش از ۱۶۰ هزار زائر از طریق مرز خسروی وارد عراق شده اند و بیش از ۸۷ هزار هم به ایران بازگشته اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.