به گزارش خبرنگار ایرنا، هدایت حاتمی روز سه شنبه در همایش استانی روز روستا و عشایر استان که در سرسرای شهدای استانداری کرمانشاه برگزار شد، اقتصاد را یک سیستم به هم پیوسته دانست و افزود: برای کارایی یک سیستم اقتصادی باید همه مولفه ها با هم دید نه اینکه به یک بعد آن توجه کنیم و بعدهای دیگر را رها کنیم و انتظار توسعه و پیشرفت هم داشته باشیم.

وی اضافه کرد: امهال سه هزار و ۳۰۰ میلیون تومان وام مناطق زلزله زده در ۲ سال گذشته سود آن بیش از هزار میلیارد تومان هزینه برای دولت در برداشته است.

حاتمی اظهار داشن: امهال وام ها باعث بلوکه شدن گردش مالی بانک ها شده و موجب شده برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی اعتباری نداشته باشند و روند ارائه تسهیلات اشتغال استان با کندی روبرو شود، بنابراین جوانمردانه نیست با موضوع امهال وام ها فضای شکل گرفته برای رونق تولید و ایجاد اشتغال استان را کدر و خراب کنیم.

وی ادامه داد: بگذارید اگر کمکی هم قرار است بشود به واحدهای تولیدی نیمه تمام و یا واحدهای مسکونی که در دست ساخت است نه امهال وام هایی که صاحبان بسیاری از آنها در زلزله هم دچار خسارت نشده اند.

کاهش نرخ بیکاری استان حاصل کار جمعی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود کاهش نرخ بیکاری استان در فصل تابستان را ماحصل تلاش جمعی مدیران استان دانست و یکی از مهم ترین سیاست گذاری های اقتصادی استان را حمایت از کارهای جدید عنوان کرد و گفت: حمایت از زنجیره های اشتغال یکی دیگر از سیاست های اقتصادی استان برای رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار است که در اولویت قرار دارد.

حاتمی در ادامه به فراز و نشیب های تولید محصولات کشاورزی در استان اشاره کرد که باعث سردرگمی و ضرر کشاورزان و تعطیلی کارخانه های استان می شود، گفت: در برنامه داریم که به رویکرد اقتصادی استان که بیشتر با ضرر همراه است سر و سامان دهیم.

وی در ادامه گفت: در بحث های اقتصادی، ایده های نو و خلاقانه اقتصادی با تمام وجود از دهیاری های استان حمایت می شود و از آنها خواست برای ایجاد اشتغال و توسعه رونق تولید ایده ها و طرح های نو خود را به مجموعه اقتصادی استانداری ارائه کنند و استانداری با تمام وجود آنها را مورد حمایت قرار می دهند.

حاتمی در پایان از دهیاری ها خواست برای حل مشکلات اقتصادی از روستاهای موفق دیگر استان ها بازدید کنند و الگو بگیرند زیرا یکی از معضلات استان با وجود نیروی کار فراوان، زمینه کار زیاد و ترس و عدم ریسک پذیری در انجام کارهای نو است.

استان کرمانشاه با ۲ هزار و ۵۹۵ روستا با جمعیتی نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر دارد که بیش از ۳۰ درصد جمعیت ۲ میلیون نفر استان را شامل می شود. 

۸۰۶۶/۳۲۰۹ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.