به گزارش خبرنگار ایرنا، مهرداد سالاری روز سه شنبه در همایش استانی روز روستا و عشایر که در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، زندگی در روستا را مساوی با تولید دانست و افزود: اگر قرار باشد زندگی روستایی مانند شهری مصرفی شود فاجعه بار خواهد بود.

سالاری در ادامه اظهار داشت: متاسفانه سمت و سوی توسعه‌ روستاهای استان به سمت شهری شدن می رود و بیشتر به مصرف کننده تبدیل می‌شوند تا تولیدکنند و این برای توسعه گردشگری روستایی، تولید و اقتصاد استان مضرر است بنابراین در برنامه های توسعه‌ای روستا باید با توجه به تقویت و مقام سازی ابنیه‌ها شکل و کارکرد سنتی آنها را حفظ کنیم.  

وی با بیان اینکه توسعه روستاها باید چند جانبه باشد، گفت: توسعه روستاها فقط شامل امور عمرانی و فیزیکی نیست بلکه باید توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی روستاها نیز همزمان مورد توجه قرار گیرد.

 سالاری با بیان اینکه در استان کرمانشاه هزار و ۶۶۰ روستا دهیار دارد، بیان داشت: بسیاری از دهیاری های استان بانوان هستند که جای تقدیر دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه در ادامه به بازگشایی مرز خسروی و راهپیمایی عظیم اربعین اشاره کرد و از اعضای شوراهای اسلامی و دهیاریهای روستاهای مسیر زوار خواست با فراهم کردن سرویس‌های بهداشتی و تمیز کردن مساجد، زمینه خدمات به زوار را آماده کنند زیرا تدوام این مسیر نقش تاثیری گذاری بر رونق اقتصادی استان دارد.

رویداد ۲۰۲۰ تاثیر فراوانی در توسعه روستاها دارد 

سالاری در ادامه به میزبانی استان برای رویداد جهانی بوم گردی روستایی و عشایری اشاره کرد و گفت: این رویداد برای رونق اقتصادی استان بسیار حائز اهمیت است دهیاریها باید تلاش خود را به کارگیرند که شکل و ساختار سنتی روستاها حفظ شود زیر گردشگران برای دیدن زندگی و فعالیت روستایی به روستاها می آیند اگر زندگی کوچک شهری باشد که جایی برای مشاهده و دیدن باقی نمی ماند.

استان کرمانشاه با ۲ هزار و ۶۲۲ روستا با جمعیتی نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر دارد که ۳۰ درصد جمعیت ۲ میلیون نفر استان را شامل می شود. 

۸۰۶۶/۳۲۰۹ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.