به گزارش خبرنگار ایرنا، این خانه های بهداشت در روستاهای «شیرین آب» و «گراوه» از توابع بخش مرکزی شهرستان قصرشیرین قرار دارند که هر یک از این پایگاه ها به مساحت ۹۵ مترمربع زیربنا دارند و در مجموع برای ساخت آنها ۵۷۰ میلیون تومان اعتبار توسط گروه های داروساز «آدوراطب» و «کوبل دارو» هزینه شده است.

رئیس هیات مدیره کوبل دارو در حاشیه بهره برداری از این خانه های بهداشت روستایی گفت: مصیبت زلزله سال ۹۶ کرمانشاه بسیار شدید بود و ما از همان ابتدای وقوع این حادثه در منطقه به شکل فوری نسبت به انتقال دارو در منطقه اقدام کردیم و علاوه بر این ساخت سه خانه بهداشت را در قصرشیرین و سرپل ذهاب عهده دار شدیم.

غفار برارجانیان افزود: ۲ خانه بهداشت روستایی امروز افتتاح و یک خانه بهداشت نیز در شهر سرپل ذهاب ظرف سه ماه آینده به بهره برداری می رسد.

وی از ساخت ۲ پایگاه بهداشتی در گلستان و ۱۰ خانه بهداشت در خوزستان و ارسال ۱۵۰ بسته کمک برای سیل زدگان لرستان و خوزستان با همکاری هلال احمر خبر داد.

مرادعلی تاتار فرماندار قصرشیرین، نیز اقدام ارزشمند خیران در شهرستان های زلزله زده را  قابل تحسین دانست و گفت: خیران در حوزه های مختلف بهداشت و درمان و آموزش و پرورش در کنار دولت و هم سو با ما بسیار خوب در ساخت مراکز بهداشتی و درمانی و آموزشی همراهی کردند.

مدیرعامل آدورا طب نیز گفت: گروه کوبل دارو  از لحظات اولیه وقوع زلزله کنار مردم و همراه مرم بود و نسبت به ارسال لوازم بهدشتی و دارو به منطقه اقدام کرد.

سیدعلی مهدیان افزود: مشارکت در ساخت سه خانه بهداشت در قصرشرین و سرپل ذهاب از اقدام های ارزشمند گروه دارویی ما بود و به زودی نیز ساخت ۲ خانه بهداشت در لرستان و نوسازی خانه های بهداشت خوزستان توسط گروه ما انجام می شود.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.
این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ نفر مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.
مسئولان ارشد استان گفته‌اند که همه واحدهای خسارت دیده را تا نیمه اول سال ۹۸ تکمیل می‌کنند.

۳۰۱۲/‌۸۰۶۶ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.