به گزارش ایرنا، دکتر سید شهرام میرزمانی روز یکشنبه درنشست خبری به مناسبت برگزاری پنجمین همایش ملی طب پیشگیری، بهداشت و درمان دریایی، افزود: 67 مقاله به صورت سخنرانی و 191 مقاله به صورت پوستر در این همایش پذیرفته شده است.
وی ادامه داد: شرکت در این همایش که حدود 800 نفر از متخصصان و پژوهشگران حوزه طب پیشگیری و سلامت در دریا در آن حضور می یابند 18 امتیاز برای پزشکان، پرستاران و متخصصان این حوزه دارد.
دبیر اجرایی پنجمین همایش ملی طب پیشگیری، بهداشت و درمان دریایی اضافه کرد: این همایش به مدت چهار روز از 6 تا 9 اسفند در بندرعباس برگزار می شود که بخش های جنبی همچون 9 کارگاه تخصصی و نمایشگاهی در40 غرفه از تجهیزات پزشکی شرکت ها و موسسه های داخلی هم خواهد داشت.
میرزمانی ابراز داشت: این همایش هر 2 سال برگزار می شود که چهارمین دوره آن سال 95 در بندرعباس برگزار شد و از دستاورهای آن برای بهبود شرایط کارکنان در دریا استفاده شد.
معاون اداره بهداشت، امداد و درمان نداجا تاکید کرد: این کنفرانس علاوه بر ایجاد ارتباط علمی و تبادل نظر دارای اهداف راهبردی همچون دادن آخرین دستاوردها و پیشرفت های تأثیرگذار بر توسعه بهداشت و سلامت نیروی دریایی راهبردی، گسترش خلاقیت و نوع آوری در دانش طب پیشگیری، درمان های جایگزین و روش های مراقبت از دریانوردان در دریا، دادن آخرین درمان ها و مراقبت های پزشکی برروی شناورهای سطحی و زیر سطحی، تشویق و تسهیل تربیت و آموزش در حوزه بهداشت و طب دریایی است.
وی ابراز داشت: همچنین ترویج تبادل ایده ها، بهترین تجربه ها و الگوهای موفق و نتایج طرح های پژوهشی در حوزه دریا، گسترش تلاش های تحول آفرین برای ادغام بهداشت در سامانه فرماندهی برای گسترش و استقرار بهتر ناوگان دریایی نیروی دریایی راهبردی در منطقه ماموریت، تعیین و توزیع بهتر منابع و امکانات مورد نیاز ارائه خدمات بهداشتی و درمانی برای برداشتن موانع مراقبت از بیماران و مصدومین در رویدادها و حوادث دریایی، به اشتراک گذاشتن دانش و مهارت های بهداشت و طب دریایی و ارتقاء کیفیت خدمات و سامانه های پزشکی بین المللی در بخش دریایی از دیگر اهداف برگزاری این همایش چهار روزه است.
معاون اداره بهداشت، امداد و درمان نداجا اشاره کرد: در حوزه طب دریا به خصوص برای ماموریت های بلند مدت چالش هایی مانند نگهداری غذا در شناور وجود دارد که در این همایش مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
دبیر اجرایی پنجمین همایش ملی طب پیشگیری، بهداشت و درمان دریایی اظهار داشت: اکنون به دنبال ایجاد کارخانه تولید نان سنگک نیم پز برای استفاده در شناورها هستیم تا کارکنان بتوانند از نان سنگک تازه در ماموریت های خود استفاده کنند.

*** بیمارستان نداجا نیمه دوم سال آینده در بندرعباس بهره برداری می شود
معاون اداره بهداشت، امداد و درمان نداجا گفت: بیمارستان فوق تخصصی 128 تخت خوابی سید الشهدا نداجا نیمه دوم سال آینده در بندرعباس مورد بهره برداری قرار می گیرد.
میرزمانی اشاره کرد: علاوه بر این نداجا در سایر مناطق مانند جاسک هم در حال احداث بیمارستان و مراکز درمانی است که علاوه بر این نیرو مردم هم می توانند از آنها استفاده کنند.
3219 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.