حسن سلیمانی روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: قرار شده ۵۰ درصد این اعتبار تخصیص داده شود و مابقی آن نیز باید بریا تکمیل بدنه هر 2 سد به نحوی تامین شود.
نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: توقع داریم که مسئولان برای فعال کردن شبکه انتقال آب ۱ و ۲ سدهای کبوترلانه و قشلاق جدیت داشته باشد زیرا سازمان برنامه و بودجه ردیفی را تعیین نکرده و مسئولان نیز تلاشی نمی کنند در حالی که انتظار داریم برای تامین آب کشاورزی و آب شرب مردم تلاش بیشتری شود.
وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی اگر به دنبال بهره‌وری و توسعه است باید شبکه انتقال آب ۳ و ۴ را نیز طراحی کند تا این آب برای استفاده به دشت وارد شود، صرف اینکه آب را در پشت سدها جمع کنیم بی نتیجه خواهد بود.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: اگر سرچشمه‌های سیل در استان کرمانشاه به وسیله ساخت سد مهار می‌شد، آن سیل مخرب وارد خوزستان و لرستان نمی شد زیرا سرچشمه کارون، در استان کرمانشاه است و باید امکان نگهداری، تنظیم و مدیریت آب وجود داشته باشد.
سلیمانی گفت: مسئولان باید براساس سند آب و شورایعالی آب عمل کنند اما متاسفانه مسئولان این وظیفه را جدی نمی‌گیرند اما این مطالبه مردمی در نهایت مسئولان را ملزم به اتمام پروژه ساخت سد و ایجاد کانال‌‎های انتقال آب می‌کند.
شهرستان های کنگاور و صحنه در شرق استان کرمانشاه قرار دارند.

۷۴۴۷/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.