اردشیر نوریان روز پنجشنبه در نشست مشترک برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، لازمه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی را اجرای عدالت در مناطق مختلف کشور دانست و افزود :  با روندی که هم اینک در تخصیص منابع آب در کشور شکل گرفته تحقق این مهم در چهارمحال و بختیاری تحت تاثیر قرار گرفته است.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حالی که ۸۵۰ میلیون مترمکعب آب برای زیبایی سی و سه پل رهاسازی شده است، اما با ۴۰ میلیون مترمکعب آب برای اجرای طرح های کشاورزی شهرستان سامان که با معیشت مردم گره خورده است مخالفت شده است.

نوریان خاطرنشان کرد: عدالت اقتضا می‌کند تا دولت جلوی چنین روند ناعادلانه‌ای را بگیرد و زمینه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در قالب اجرای طرح‌های کشاورزی را در این استان تسهیل کند.

وی همچنین اتصال این استان به شبکه سراسری راه آهن را از ضرورت های چهارمحال و بختیاری عنوان کرد و گفت: انتظار می‌رود این مطالبه مهم مردم استان تا پایان سال اجرایی شود.

عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت داخلی مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد : دو دیدگاه در کشور وجود دارد که یکی بر تعامل با دنیا تاکید دارد و دیگری با مخالف نسبت به تعامل با دنیا بر پایبندی بر اصول و آرمان‌های انقلاب تاکید دارد و

ما می‌توانیم ضمن پایبندی به اصول انقلاب ، با به کارگیری تدبیر لازم در تعامل با دنیا هزینه‌های کشور را کاهش دهیم.

نماینده مردم شهرستانهای اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه تکمیل طرح‌های راهسازی را از اولویت‌های این استان عنوان کرد و گفت: علاوه بر اینکه انتظار می‌رود اجرای طرح های راهسازی استان تسریع داده شود بلکه اتصال  به کریدور شمال به جنوب از مطالبات مهم این استان به شمار می رود.

علی کاظمی باباحیدری، تخصیص آب مورد نیاز برای طرح‌های کشاورزی را از دیگر مطالبات مهم این استان برشمرد و افزود: بسیاری از فعالیت های کشاورزی استان معطل عدم تخصیص آب مانده است.

وی اجرای طرح‌های هادی روستایی و اختصاص قیر رایگان را از مهمترین اقدامات دولت برشمرد و اظهار داشت: انتظار می رود در خصوص جابجایی روستاهای در معرض خطر نیز تدبیر به کار گرفته شود.

به گزارش ایرنا، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه در سفر به چهارمحال و بختیاری در نشست شورای اقتصادی مقاومتی و برنامه ریزی شرکت کرد و در برنامه بهره برداری از طرحهای اقتصادی ، آغاز ساخت واحدهای مسکونی نیازمند و دیدار از طرحهای اقتصادی مقاومتی شرکت می کند.

۷۳۶۳/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.