به گزارش ایرنا؛ دکتر محمودرضا مرادی دوشنبه شب در نشست کاری تشریح اقدام های دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه در میزبانی اربعین افزود: امسال با بازگشایی قطعی مرز، از اردیبهشت، جلسات‌کاری برای آمادگی میزبانی اربعین صورت گرفت و در قسمت فوریت‌ها و ‌اقدامات پیش بیمارستانی، تامین پایگاه‌های امدادی، بیمارستان‌های صحرایی و بیمارستان‌های منطقه و آمادگی بیمارستان‌های مسیر، مهیای خدمات درمانی و بهداشتی به زایرین هستیم.

وی از حمایت وزارت بهداشت از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سال‌های اخیر بخصوص بحران زلزله که خدمات مناسبی به مردم ارایه شد، تقدیر کرد و گفت: در ۲ دوره گذشته آمادگی لازم برای خدمت به زایرین اربعین انجام‌ شد اما توفیق میزبانی حاصل نگردید.

وی تصریح کرد که اعتبار لازم برای ذخیره‌سازی و تامین دارو، اختصاص داده شده و پوشش لازم تامین دارو در منطقه انجام خواهد شد.

مرادی اظهار داشت: در حوزه پشتیبانی فعالیت‌های چشمگیری شروع شده و امکانات رفاهی نیروهای عملیاتی تامین‌ و برنامه‌ریزی اعزام اعضای هیات علمی، دستیاران و دانشجویان به منطقه انجام شده است.

او گفت: برخی زیرساخت‌های سلامت در سال‌های گذشته تامین شده اما امکانات زیرساختی نیازمند تقویت است. 

مرز خسروی به عنوان نزدیکترین مسیر عبور زوار عتبات‌عالیات به عراق مطرح بوده که بعد از سالها انتظار ۱۵ شهریور امسال با حضور وزرای کشور ایران و عراق بازگشایی شد، به همین جهت مسئولان استان تمام تلاش خود را برای میزبانی هرچه بهتر از زوار به کار گرفته اند.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت کشور عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا  ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز  شد و در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

۳۰۳۳/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.