به گزارش ایرنا؛ دکتر علیرضا رییسی دوشنبه شب در نشست با مدیران دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سرسرای اجتماعات این دانشگاه افزود: برنامه‌ریزی‌ زیادی برای مراسم اربعین انجام شده است و در کنار این زحمات، برکات و معنویات این زیارت موجب حل مشکلات خواهد شد.

وی با اعلام اینکه وزیر بهداشت برای کمک به منطقه در بحث راهپیمایی اربعین اعلام آمادگی کردند، گفت: باوجود مشکلات قبلی، استان کرمانشاه اکنون با روی گشاده به استقبال زوار می‌رود و این ارزش بزرگی است و باید آن را تقویت‌ کرد.

 وی تصریح کرد: باتوجه به احتمالات و مسایل متفرقه، پیش‌بینی‌های دقیق برای طراحی الگوی خاص این منطقه باید انجام پذیرد. 

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد که تفکیک وظایف و تعیین‌ تکلیف خدمات و نیازمندی‌ها چه در داخل مجموعه و چه در میان ادارات دیگر صورت گیرد. 

رئیسی افزود: مراقبت بهداشتی، ارجاع و اقدامات مناسب در منطقه اولویت اصلی ما است و در این زمینه باید بیشتر تلاش کرد.

او یادآوری کرد که با سفرهای ۲ سال گذشته به کرمانشاه و بررسی عملکرد استان تایید می‌کنم که ‌اقدامات دانشگاه علم پزشکی در سیل و زلزله در همه زمینه‌ها درخشان و فوق العاده بود.

مرز خسروی به عنوان نزدیکترین مسیر عبور زوار عتبات‌عالیات به عراق مطرح بوده که بعد از سالها انتظار ۱۵ شهریور امسال با حضور وزرای کشور ایران و عراق بازگشایی شد، به همین جهت مسئولان استان تمام تلاش خود را برای میزبانی هرچه بهتر از زوار به کار گرفته اند.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت کشور عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا  ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز  شد و در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

۳۰۳۳/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.