به گزارش ایرنا، هوشنگ‌ بازوند عصر شنبه در نشست کارگروه اشتغال استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: روند پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی باید در بانک ها مورد بررسی قرار گیرد تا بانک های کم کار در این زمینه مشخص شوند.

وی افزود: براساس گزارش ۶ ماهه دستگاه های اجرایی، وضعیت اشتغالزایی رضایت بخش نیست؛ مردم استان بیکار هستند و مشکلات بسیاری دارند از این رو باید با تمام وجود در این زمینه فعالیت کنیم.
استاندار کرمانشاه عنوان کرد: سیستم بانکی خیلی راحت قول می دهد که مشکلات را برطرف کند اما می بینیم در عمل اقدام موثری انجام نمی دهد.
بازوند تصریح کرد: سیستم بانکی کشور در رابطه با استانی همچون کرمانشاه که نرخ بیکاری آن بالا است نباید این چنین بااحتیاط برخورد کند.
وی افزود: رونق تولید در استان کرمانشاه باید به اشتغالزایی منجر شود از این رو برای تحقق شعار مقام‌ معظم رهبری باید در زمینه اشتغالزایی گام برداریم.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: مدیران استانی باید ساختار خود را به صورت مداوم رصد کنند تا روند اشتغالزایی را زیرنظر گرفته و کم کاری ها در این زمینه مشخص شود.

بازوند به برگزاری رویداد گردشگری روستایی و عشایری اشاره کرد و گفت: میراث فرهنگی باید برنامه مدون خود را در زمینه گردشگری عشایری و روستایی ارائه کند در حالی که تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده است.
اردیبهشت ماه سال ۹۹ رویداد جهانی گردشگری روستایی و عشایر تحت عنوان «کرمانشاه ۲۰۲۰» در این استان برگزار خواهد شد.
استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه موانع سر راه سرمایه گذاری باید برطرف شود، گفت: استان های پیشتاز در زمینه اشتغالزایی در راه سرمایه گذاری سختگیری نمی‌کنند و ما نیز باید سختگیری های خود را کاهش دهیم.

توریسم عشایر تقویت شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه نیز در این جلسه عنوان کرد: بانک های استان باید در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری تعجیل کنند.
هدایت حاتمی افزود: بسیاری از بانک ها در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی کم کاری می کنند و همین موضوع باعث شده که پرداخت تسهیلات کند شود.
وی به گردشگری عشایر اشاره کرد و گفت: باید برخی از شهرستان ها در زمینه توسعه توریسم عشایر فعال باشند.
معاون استاندار کرمانشاه با اشاره به ظرفیت های این بخش گفت: با توجه به ظرفیت عشایر استان کرمانشاه و روند رویه توسعه گردشگری عشایر باید این بخش تقویت شود.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از چهار هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده است که بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ اثر آن ثبت ملی شده است.
همچنین کتیبه داریوش هخامنشی در بیستون ثبت جهانی شده و سالانه پذیرای هزاران گردشگر داخلی و خارجی است.
۸۰۶۶/۷۴۴۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.