به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله علی معلمی روز پنج‌شنبه به مناسبت روز خبرنگار در نشست با اصحاب رسانه در شهرستان قائمشهر ، افزود: حرفه خبرنگاری از جمله حرفه‌های سخت نه تنها از لحاظ سخت افزاری بلکه از لحاظ معیشتی است بنابراین مسئولین نباید از خبرنگاران انتظار داشته باشند که به منفعت آنان قلم بزنند.

وی گفت: در طول ۴۰ سال گذشته باید به این نقطه می رسیدیم که جایگاه و معیشت اصحاب رسانه در قانون لحاظ شود و خبرنگاران در سایه استقلال و بی نیازی است که می توانند بیاندیشند و قلم بزنند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دستگاه های اجرایی نیاید همیشه از خبرنگاران انتظار داشته باشند که به منفعت آنان قلم بزنند، گفت: متاسفانه برخی موارد شاهد هستیم که اگر دستگاه یا مدیری توسط خبرنگاری مورد انتقاد قرار گرفت تمام منافع او بسته شد.

وی تاکید کرد: شانیت قلم ، شانیت بسیار بالایی است و تا زمانی که قلم در مسیر حق و حقیقت نوشته می شود آن قلم سزاوار سوگند است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در شرایط امروز جامعه عوامل رسانه استکبارجهانی درصدد فریب اذعان عمومی به خصوص ملت ایران هستند، ادامه داد: در چنین شرایطی وظیفه خطیر خبرنگاران سنگین تر می شود تا ملت ایران را از توطئه های دشمنان آگاه کنند.

معلمی یکی از موارد بسیار مهم که به آن تاکید شده را بالا بردن سطح بصیرت اعلام کرد و گفت که بالا بردن سطح بصیرت به ما اقتضا می کند تا بدانیم که نیاز اصلی ما در جامعه چه چیزی است .

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری افزود : مهم ترین نیاز ما در جامعه که مقام معظم رهبری به آن تاکید داشته است اشتغال جوانان ، رونق تولید در کشور و جلوگیری از واردات بی رویه کالاهایی که در داخل تولید می شود ، است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، در اولین روز از هفته خبرنگار اصحاب رسانه در قائمشهر با حاضر شدن در مزار شهدای سید ملال با شهدا تجدید میثاق کرده اند .

/۱۸۹۹/۷۳۳۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.