به گزارش خبرنگار ایرنا؛ ماموستا مُلا محمد محمدی در خطبههای این هفته نماز جمعه اهل سنت در مسجد جامع امام شافعی کرمانشاه، با بیان جایگاه اهل بیت (ع) و خاندان پیامبر و علاقمندی قلبی اهل سنت به این عزیزان، افزود: امروز باید مراقب باشیم دشمنان وحدت اسلامی با تبلیغات مسموم و دروغین خود بین شیعه و سنی شکاف ایجاد نکنند و نگذاریم ایام محرم را به زمانی برای اختلاف افکنی بدل کنند.

او در ادامه با اشاره به واقعه اسفناک به خاک و خون کشیدن اهل بیت نبوی در کربلا و رخدادهای تلخ و دردناکی که منجر به این حُزن ابدی شد، گفت: آنچه از قیام امام حسین (ع) باید آموخت؛ بذل جان و مال و اولاد در راستای اعتلا و بقای اسلام ناب پیامبر (ص) است که هیچ اولویتی برای فراموشی آن وجود ندارد.

وی در ادامه با قدردانی از مردم فهیم و بزرگ کرمانشاه که سالهاست با همدلی و احترام متقابل به عقاید مذهبی یکدیگر همزیستی و برادری اسلامی را به نمایش گذاشته اند، گفت: مردم کرمانشاه نمونه عینی اخوت اسلامی هستند. 

خطیب جمعه اهل سنت کرمانشاه در ادامه خطبه های خود همچنین اقدامات و تصمیم گیری های اخیر نظام در مقابل زیاده خواهی های دشمن را تحسین کرد و ابراز امیدواری نمود مقاومت ملت و نظام بزرگ ایران ، توفیق قریب را در پی داشته باشد.

ماموستا محمدی همچنین به شرح فلسفه و ماهیت هجرت پیامبر گرامی اسلام (ص) از مکه به مدینه و تاثیر این حرکت مهم و تاریخی در تسریع و گسترش اسلام پرداخت.

او دوران پس از هجرت پیامبر را زمان شکل گیری و استحکام نهادها و مراکز پیشران و تصمیم گیرنده جامعه اسلامی دانست و افزود: مساجد جایگاه ویژه ای در جهت دهی و یکپارچه سازی مردم برای زندگی سعادتمند در سایه احکام شریعت داشته است.

۳۰۳۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.