به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسین توسلی در خطبه‌های اولین جمعه ماه محرم در بین نمازگزاران در مسجد الغدیر شهر پردیس ضمن تسلیت عاشورای حسینی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای واقعه ۱۷ شهریور اظهار داشت: عزاداران سید الشهدا(ع) با  قمه زنی، علم کشی، راه انداختن مراسم عروسی حضرت قاسم(ع) در عزاداری امام حسین (ع) به بهانه نذر برخورد کنند، امروز شیعه و سنی در کنار هم در مراسم عزداری محرم شرکت می‌کنند و همه ما موظف به مقابله با خرافات هستیم.

وی با اشاره به ورود منبریان دست نشانده اسرائیل به مجالس عزاداری سیدالشهدا (ع) خاطر نشان کرد: سازمان سیا مداحان دست نشانده‌ای تربیت کرده تا واقعه عاشورا را تحریف کنند.

امام جمعه شهر پردیس گفت: هدف آنها دور کردن جوانان تحصیل کرده ما از مجالس عزاداری سید الشهدا(ع) با شنیدن روایات نادرست پای منبر آنها است.

وی در ادامه تصریح کرد: برخی ازمداحان ضعیف درسازمان جاسوسی اسرائیل آموزش دیدند، این افراد را باید شناسایی کنیم تا در محور هیات های عزاداری قرار نگیرند.

امام جمعه پردیس افزود: عاشورای حسینی و انتظار ظهور حضرت مهدی (عج) دو بال قوی مسلمانان هستند، دشمنان طی سال‌های گذشته نتوانستند این دو بال قوی را از ما بگیرند و امروز با ایجاد خرافه درصدد تحریف واقعه عاشورا هستند.

وی با بیان اینکه برپایی همایش شیرخوارگان حسینی مانندهمایش اربعین در حال جهانی شدن است، اظهار داشت: اولین جمعه ماه محرم با برپایی همایش شیرخوارگان حسینی در بیش از ۶۰۰ شهر در داخل کشورو ۴۵ کشور دنیا به طورهمزمان برگزار شد.

 امام جمعه شهر پردیس اظهارداشت: این همایش کشورهای اسلامی و غیر اسلامی مانند آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی برگزار شد که نشان از ابعاد گسترده نهضت عاشورا در سایر کشورهای دنیا دارد.

وی با تاکید بر کیفی سازی برپایی مراسم عاشورا توسط هیات‌های مذهبی شهرستان، اظهار داشت: هیات‌های مذهبی مبلغین آگاه را در مراسم عزاداری خود بیاورند و بربهینه سازی کیفیت برگزاری مراسم تاکید ویژه داشته باشند.

امام جمعه شهر پردیس با اشاره به گام سوم ایران در تعلیق مفاد برجام در حوزه توسعه تحقیق و پژوهش خاطر نشان کرد:  ما براساس مفاد برجام حق نداشتیم در ابعاد مختلف هسته ای  توسعه تحقیق و پژوهش داشته باشیم.

توسلی افزود: ایران در حوزه علوم هسته ای توانمندی خود را به دست آورده است و با حضور دانشمندان جوان در علوم هسته ای گام سوم خود را در توسعه تحقیق و پژوهش برمی‌دارد.

وی افزود: از این پس گسترش تحقیق و پژوهش را و استفاده از سانتریفیوژهای نسل ششم و هشتم را که پیشرفته ترین نسل هستند در دستور کار خود داریم.

شهرستان پردیس با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در شرق پایتخت قرار گرفته است.

تهرام/۹۴۴۱//۶۱۳۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.