به گزارش ایرنا،آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه با بیان اینکه امام حسین بعنوان ثروت و برکت عالم اسلام تمام اقوام، نژاد ها و رنگ ها را یک جا جمع کرده است افزود: هرکس می خواهد هویت جوانان ما را نگاه کند به عاشورا، محرم و اربعین نگاه کند.
وی اطهار داشت: عشق به امام حسین مثل شیرازه کتاب، اوراق قومی ایران را محکم به هم مرتبط ساخته و مجموعه واحد درست کرده است که هرگز گسستنی نیست.
عاملی ادامه داد: در گذشته برنامه این بود که ترکیه و ایران هر دو تجزیه شودو این برنامه در ترکیه اتفاق افتاد و دولت عثمانی از هم پاشید ولی ایران عزیز ما به برکت امام حسین و اهل بیت (ع)سرپا ایستاد و تا آخر راست قامت خواهد ایستاد.
وی اضافه کرد: آمریکا اگر می خواهد میزان انسجام اقوام ایران را بسنجد به اربعین نگاه کند و باتوجه به اینکه رفته رفته شعارهای جهانی امام حسین اهل سنت را نیز به خود جذب کرده راهپیمایی اربعین به مظهر وحدت شیعه و سنی تبدیل شده است.
خطیب جمعه اردبیل بیان کرد: امام حسین به حق نقطه اشتراک اهل سنت و شیعه است و یک حسن و امتیاز بزرگ راهپیمایی اربعین این است که رفته رفته به راهپیمایی اعتراض جهانی بر علیه استکبار تبدیل شده چون از بیش از 40 کشور در این راهپیمایی شرکت می کنند و به همین دلیل غربی ها اخبار این راهپیمایی را سانسور می کنند.
وی در ادامه با اشاره به ماجرای قتل جمال خاشقچی گفت: موضع گیری های جزئی ترامپ بر علیه عربستان که اخیرا صورت گرفت به خاطر دفاع از عدالت، دفاع از مظلوم، دفاع از حقوق بشر و دفاع از آزادی بیان نبود بلکه به خاطر انتخابات 2 هفته آینده آمریکاست.
عاملی ادامه داد: آمریکا یک سال تمام با ترکیه در کشمکش بود تا یک جاسوس آمریکایی را که در قامت کشیش به ترکیه رفته بود آزاد کند و در نهایت با تمام فشارهایی وارد کرد موفق به انجام این کار شد اما در مرگ خاشقچی خود را کنار کشید. .
وی بیان کرد: مرگ خاشقچی با اینکه یک فاجعه بزرگ انسانی است اما برکات مهمی هم داشت اولا ماهیت ناپاک آل سعود را برملا و حیثیت آنها را با خاک یکسان کرد بطوری که انگار همه دنیا باز جمله روزنامه نگاران، آژانس های خبررسانی، نمایندگان مجلس کشورها، دولت ها، نهادهای بین المللی و نهادهای مردمی علیه انها برخاسته است.
وی ادامه داد: ثانیا ماهیت ناپاک وهابیت را برملا ساخت و جای بسیار تأسف است که هفته گذشته امام جمعه مسجد الحرام در دفاع از بن سلمان و جنایت او سنگ تمام گذاشت.
امام جمعه اردبیل اظهار داشت: این هفته به 2 همسایه ما سیاست مداری مسافرت کرد که از جهت کینه به ایران و مسلمان ها و از جهت جنگ طلبی در دنیا بر علیه مسلمانان نظیر ندارد، او جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا است که به جمهوری آذربایجان و ارمنستان مسافرت کرد.
وی گفت : ایشان در ظاهر برای مشکل قره باغ آمده بود ولی در واقع به خاطر تحریم اقتصادی ایران به این دو کشور سفر کرد و از آنها خواست که مرز خود را با ایران ببندند ولی دست خالی برگشت.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.