حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا صالحیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر این اساس باید مراقبت شود تا مکتب عاشورا از هرگونه خرافهگویی و افراطگرایی دور بماند.

وی با تاکید بر این که باید از ورود تحریف به دین به ویژه به مکتب عظیم عاشورا جلوگیری شود ، تصریح کرد : در این راستا هیاتهای مذهبی به ویژه مداحان و اهل منبر در ایام عزاداری و مناسبتهای مذهبی نگهبانان و حراست کنندگان از این مکتب باید باشند.

صالحیان ادامه داد : ایام عزاداری امام حسین (ع) بهترین فرصت برای تبیین فلسفه قیام عاشورا به نسل جدید و جوان جامعه است زیرا بسیاری از آنها خودجوش و با شور و شعف در این مراسم شرکت می کنند.

وی با بیان این که روشنگری و بصیرت افزایی جوانان در این ایام بسیار مهم و تاثیرگذار است، گفت:  باید از درس های مکتب عاشورا برای بصیرت افزایی به نسل جوانی که در زیر خیمه های امام حسین(ع) جمع می شوند و به سینه زنی، زنجیرزنی و عزاداری می پردازند بهره گرفت.
این مسوول با بیان این که مکتب عاشورا، مکتبی جامع و کامل و برای هر کس و با هر سلیقه ای قابل بهره گیری است تصریح کرد : مکتب عاشورا مکتبی کامل برای بهره گیری تمام انسان ها در هر جایگاه و مقامی است.
به گفته صالحیان فرهنگ عاشورایی در تمدن سازی به ویژه در ترویج تفکر ظلم ستیزی و مقاومت در برابر ظلم و کمک به مظلوم بسیار موثر است.

وی امام حسین (ع) را متعلق به همه اعصار دانست و گفت: به همین دلیل در طول تاریخ، توطئه های فراوانی صورت گرفته تا این مکتب جامع و کامل از نظرها بیرون شود و در این ارتباط عده ای پول های بسیاری خرج کردند تا عاشورا را تحریف کنند.
مسوول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان تاکید کرد: به دلیل وجود تحریف ها و توطئه های بی شمار علیه مکتب عاشورا، امروز مسئولیت هیات های مذهبی، اهل منبر، مداحان و اندیشمندان در حفاظت و حراست از درس های عاشورا بسیار سنگین شده است.
صالحیان بیان کرد : امروز جامعه اسلامی به افراد عاقل و اندیشمند و کسانی که به حفظ وحدت بین فرقه های اسلامی اعتقاد دارند، نیاز دارد.

وی بیان کرد :  بر این اساس اکنون هم باید  در جبهه امام حسین (ع) که همانا جبهه حق است با کفر و استکبار حسینی و عاشورایی مبارزه شود و ورود تحریف ها، بدعت ها و خرافات به مجالس عزاداری ائمه اطهار (ع) علاوه بر تضعیف چهره دین، به نوعی آب در آسیاب دشمن ریختن است.

 صالحیان  ادامه داد: فلسفه عاشورا زنده نگهداشتن مکتب اسلام، نشر فرهنگ عاشورا و تجدید بیعت با اهل البیت (ع)است، نباید گذاشت آسیب های مختلف در بعد اندیشه و مبانی فکری، گفتار ، نوشتار و رفتار به این واقعه مهم تاریخ دینی ما اثر بگذارد.

در استان اصفهان افزون بر پنج هزار هیات مذهبی فعالیت دارند.

/۶۰۲۶/۶۹۹۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.