حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اقبال عمومی به عزادارای های ایام محرم، به رغم تلاش ناکام دشمنان دین و مملکت برای شبهه افکنی ها در این مسیر هدایتگر، افزود: بر این اساس نه تنها ائمه جماعت، بلکه تمام روحانیون باید تلاش کنند فلسفه قیام اباعبدالله الحسین را در جامعه مطرح و تبیین کنند.

وی اظهار کرد: با توجه به شور و شوقی که در جامعه بین مردم و جوانان برای عزاداری ابا عبدالله الحسین وجود دارد، باید در کنار این عزاداری ها مردم را با فلسفه قیام امام حسین (ع) بیشتر آشنا کرد.
وی ادامه داد: روحانیون، ائمه جماعت، امامان جمعه و مبلغان، نقش بسزایی در ترویج فرهنگ عاشورا و آشنایی عمیق اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جوان با فلسفه قیام امام حسین دارند.
امام جمعه تبریز با اشاره به تلاش دشمنان برای انحراف آموزه های اجتماعی شرع مقدس در زمینه هایی همچون دادن نذری ایام محرم نیز گفت: مردم از قدیم اهل نذر و نیاز هستند و دشمنان هرگز نمی توانند اعتقاد مردم به این مسایل را از بین ببرند.
وی ادامه داد: در عظمت و گیرایی سنت حسنه نذری ایام محرم همین بس که در ایام عزاداری اباعبدلله الحسین بجز مسلمانان، مسیحیان نیز نذر گفته و ادا میکنند.

وی با بیان اینکه پرهیز از خرافه گرایی باید از سوی عزاداران محرم مورد توجه قرار بگیرد، اظهار داشت: در این روزهای معنوی باید مواظب بود تا خرافه گرایی ها با منطق و به صورت مستدل از سوی علما و مذهبیون جواب داده شود.
وی افزود: شهر تبریز از دیرباز در برگزاری عزاداری های سنتی و برنامه های مذهبی بی پیرایه، سرآمد دیگر شهرها بوده است و باید عزاداری های سنتی را با حضور جوانان و نوجوانان در محرم رونق دهیم.

حجت الاسلام آل هاشم با تاکید بر ضرورت مسجدمحور بودن عزاداری های محرم، یادآوری کرد: برنامه های تبلیغی ایام‌ محرم باید با محوریت مساجد و با اولویت مفاهیم قرآنی و احکام شرعی انجام‌ بگیرد.

وی محرم را فرصت طلایی برای تبیین اهداف و آموزه های نهضت سرخ عاشورا دانست و گفت: مبلغان دینی و روحانیت که در ایام محرم ماموریت حساس و خطیر تبلیغ و تبیین فرهنگ عاشورا را دارند باید در سخنان خود، مفاهیم قرآنی و تشویق آحاد مردم به فهم و تدبر در آن را مورد توجه ویژه قرار دهند.

حجت الاسلام آل هاشم با ابراز تاسف از مطرح نشدن احکام شرعی در سخنرانی های تبلیغی، تشریح کرد: روحانیون باید ابتدای سخنرانی های خود را به بیان مسایل شرعی و احکام دین اختصاص دهند.
وی با تاکید بر لزوم تشکیل جلسات فردی و اجتماعی در راستای افزایش وحدت و صمیمیت با مسئولان مساجد، مبلغان ماه محرم را به صحبت های خودمانی با مردم و ایجاد ارتباط صمیمی با آنها و نیز بیان واقعیات جامعه دعوت کرد.
۶۱۲۰/۵۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.