به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی علما روز شنبه در جمع طلایه داران تبلیغ استان و طلاب اعزامی قم که به مناسبت ماه محرم در حسینیه امام جمعه کرمانشاه برگزار شد، افزود: مبلغان و مبلغه ها باید با رفتار و گفتار خود جوانان را به سمت اسلام ناب محمدی هدایت کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: در منبر و محراب سخنان بیشتر جنبه رسمی پیدا می کند و به ملبغان توصیه کرد در محافل خصوصی، سر سفره صبحانه و نهار، رفت و آمدها و انجام فعالیت ها بیشتر با مردم مراوده و انس داشته باشند تا مردم نیز با آنها احساس صمیمیت و انس کنند، این جوری رفتار شود تبلیغ بیشتر تاثیرگذار است.

او  همچنین از مبلغان خواست، نقاط قوت و ضعف، مثبت و منفی فعالیت های خود را جمع آوری کنند تا در مرحله بعدی برای خدمتگزاری بیشتر به مردم به کارگیری شود.

آیت الله علما در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مبلغان باید گام دوم بیانیه مقام معظم رهبری را چند بار مطالعه و مرور کنند و نقاط حساس و مهم آن را برای مردم بخصوص جوانان بازگو کنند 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در ادامه سیاسی ترین و آگاه ترین مردم دنیا را مردم ایران اسلامی دانست و گفت: عصبانیت استکبار جهانی نیز از بابت همین آگاهی سیاسی است در حالی که در کشورهای جهان ۱۰- ۱۲ هزار نفر یا دو سه حزب برای ۳۰۰ میلیون نفر تصمیم می گیرند ولی در ایران هر فرد یک حزب، فکر و برداشت دارد و این یعنی بلوغ سیاسی که خیلی مهم است.

 هزار و ۲۰۰ مبلغ و مبلغه در ماه محرم به استان کرمانشاه اعزام می شوند   

مدیرکل تبلیعات اسلامی استان کرمانشاه نیز در حاشیه این گردهمایی به خبرنگار ایرنا، گفت: در طول ماه محرم امسال حدود هزار و ۲۰۰ مبلغه و مبلغ قرار است به استان اعزام شوند.

حجت الاسلام اسماعیل قبادی در ادامه بیان داشت: نیمی از مبلغان سال جاری برای اولین بار مبلغه هستند.

وی افزود: سال گذشته حدود ۱۰۰ مسجد استان کرمانشاه از هزار و ۲۵۰ مسجد از حضور روحانی در ماه محرم محروم بود که امسال امیدواریم این مشکل با اعزام هزار و ۲۰۰ مبلغ نداشته باشیم.

۳۲۰۹/۸۰۶۶ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.