به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمدابراهیم الهی تبار روز سه شنبه در حاشیه بازدید میدانی از زیرساخت های مرز رسمی خسروی برای خدمات دهی به زائران اربعین افزود: بازگشایی این مرز خیلی جدی است و تمامی تمهیدات در این رابطه در حال انجام است و به سمت و سویی می رویم شرایط را برای میزبانی و استقبال از زائران عتبات عالیات بعد از چندین سال وقفه ایجاد کنیم.

او با اشاره به تفاوت اربعین امسال با این رویداد بزرگ در سال های گذشته اظهار داشت: امسال با توجه به لغو روادید از سوی دولت عراق حجم تردد زائران نسبت به سال گذشته ۲ برابر خواهد شد و این دغدغه مسئولان برای خدمات رسانی مطلوب به آن ها است.

معاون استاندار کرمانشاه گفت: سال ۹۶ پیش بینی تردد ۵۰۰ هزار زائر از مرز رسمی خسروی شده بود که با توجه به افزایش این پیش بینی ها طی امسال، امکانات موجود و زیرساخت های این امر فراهم می شود.

الهی تبار اضافه کرد: مرزهای سه گانه کشور شامل مهران، چذابه و شلمچه برای تردد زائران اربعین تجربه ای را برای مسئولان ستاد اربعین در کشور ایجاد کرده و در طول این مدت مسایل و مشکلات رصد شده از این رو براساس این تجربه در سایر مرزها باید کار را در مرز خسروی مدیریت کرد.

به گفته وی، عشق و ارادت شیعیان کشورمان به ساحت مقدس اباعبدالله الحسین (ع) باعث شده که کار در این مسیر خارج از قواعد اداری باشد از این رو باید مسئولان با جدیت پای کار باشند.

 او با اشاره به بازدید میدانی از زیرساخت های موجود در مرز خسروی و رصد مسایل گفت: امکانات مورد نیاز در جلسات آینده زیرساخت های اربعین مطرح خواهد شد.

  شهرستان قصرشیرین دارای ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه ۸۰ ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.
مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد.
عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.
قصرشیرین با ۲۷ هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.
۵۴ درصد صادرات کشورمان به عراق از مرز رسمی پرویزخان انجام می شود.
۳۰۱۲/۸۰۶۶ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.