محمدحسن طالبیان روز یکشنبه در مراسم افتتاحیه آموزش تخصصی گردشگران پایگاه های جهانی کشور که در هتل لاله بیستون برگزار شد، با اشاره به آثار فراوان تاریخی، فرهنگی و طبیعی در کشور افزود: هفته ای یک موزه با کمک بخش خصوصی با توجه به این حجم فراوان آثار تاریخی در کشور افتتاح می شود. 

وی موضوع مطالعه، پژوهش، مرمت، مستندسازی و به ویژه معرفی و اطلاع رسانی آثار تاریخی را از جمله موضوعات گسترده هر اثر تاریخی دانست که باید به آن توجه کنیم از این رو همواره در سازمان میراث فرهنگی برای مشارکت مردمی به ویژه در بخش نگهداری و حفظ آثار تاریخی و جذب گردشگری باز است.

طالبیان همچنین آموزش راهنمایان گردشگری در معرفی آثار تاریخی را بسیار حیاتی و ضروری دانست و گفت: همه کارهایی که برای مرمت، نگهداری و مستندسازی آثار تاریخی انجام می شود اگر گردشگران درست معرفی و راهنمایی نکنند همه کارها بیهوده می شود.

وی در ادامه حفظ آثار تاریخی جاده ابریشم را از جمله موضوعات مهم برشمرد برای گفت و گو و تبادل تجربیات بین پایگاه های جهانی کشورها دانست که برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مخاطبین در دستور کار راهنمایان گردشگری است.

 معاون سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در برخی از روزها ۵۰ هزار نفر از آثار تاریخی تخت جمشید بازدید می کنند، گفت: باید با اطلاع رسانی آثار برجسته کشور یک تعادل خوب منطقه ای ملی برای جذب گردشگر در کشور برنامه ریزی کنیم.

طالبیان، بر آگاهی بخشی به مردم محلی تاکید کرد و بیان داشت: موضوع اقتصادی و حفاظت از آثار تاریخی جوامع محلی باید در اولویت گردشگری قرار گیرد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از چهار هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی است که تاکنون بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ اثر آن ثبت ملی شده است.

کتیبه داریوش هخامنشی در بیستون تنها اثر ثبت شده جهانی استان کرمانشاه است.

۳۲۰۹/۸۰۶۶ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.