مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه با اشاره به پیش بینی ورود 10 میلیون گردشگر در سال برگزاری رویداد بین المللی گردشگری روستایی 2020 گفت: برآوردها نشان می دهد برگزاری این رویداد حدود دو هزار میلیارد تومان درآمد برای استان به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، امید قادری در جلسه امروز(شنبه) شورای برنامه ریزی استان با اشاره به انتخاب کرمانشاه جهت میزبانی رویداد بین المللی گردشگری روستایی 2020 گفت: 16 استان برای میزبانی این رویداد کاندیدا بودند که در نهایت با پیگیری های مجدانه استاندار کرمانشاه، بصورت رسمی میزبانی این رویداد به طور مشترک به استانهای کرمانشاه و کردستان داده شد که محوریت و موضوعیت برگزاری آن با استان کرمانشاه است.

قادری از برآورد ورود 10 میلیون گردشگر به استان در سال برگزاری این رویداد خبر داد وافزود: این تعداد گردشگر شامل گردشگران خارجی و ایرانی است و به نظر می رسد بیشترین سهم ورود گردشگر خارجی را از کشور عراق داشته باشیم.

وی با بیان اینکه هزینه جذب هر گردشگر در استان حدود 950 تومان است، گفت: بنابراین با توجه به برآورد ورود 10 میلیون گردشگر به استان به اعتباری حدود 9.5 میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی برای برگزاری این رویداد نیاز داریم.

وی از درآمد سرشار برگزاری این رویداد برای استان هم خبر داد و افزود: طبق برآورد صورت گرفته برگزاری این رویداد م یتواند حدود دو هزار میلیارد تومان درآمد برای استان داشته باشد. برگزاری این رویداد همچنین می تواند 16 هزار و 500 شغل را در استان ایجاد و تثبیت کند.

وی با اشاره به تهیه پروپزال طرح برگزاری این رویداد گفت: در صورت تصویب این پروپزال در هفته‌های آتی، سازمان میراث فرهنگی و استانداری کرمانشاه توافق نامه ای را در خصوص برگزاری این رویداد امضا می کنند.

قادری با اشاره به اهمیت برگزاری مطلوب این رویداد، از همه دستگاه های اجرایی استان خواست در این زمینه ورود کرده و شرایط را برای برگزاری شایسته این رویداد در استان فراهم کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در ادامه با اشاره به اتمام مطالعات طرح کریدور گردشگری تاقبستان-کرمانشاه گفت: در این مسیر 23 کیلومتری بیش از 100 پروژه گردشگری تعریف شده است.

وی افزود: از مجموع این پروژه ها 18 مورد آن مگاپروژه و مابقی خرده پروژه گردشگری هستند.

این مسئول ساخت باغ رستوران، سوغات سرا، پردیس‌های سینمایی، مجموعه های تفریحی و پذیرایی، مجموعه های بوم گردی و تفریحی و ورزشی را از جمله این پروژه ها عنوان کرد وافزود: عمده این پروژه ها توسط بخش خصوصی انجام می شود و در بخش کمک های دولتی تنها نیازمند مساعدت در بحث مجوزها هستیم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.