محسن دارابی عصر شنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه که با حضور معاون اقتصادی معاون اول رئیس جمهوری در سالن همایش‌های استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در بخش واحدهای صنعتی، امسال فعال سازی ۳۵ واحد در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: فعال کردن هشت واحد صنعتی به معنای تحقق ۲۳ درصدی تعهدهای سازمان صنعت، معدن و تجارت استان است که امیدواریم بتوانیم تا پایان سال ۱۸ واحد دیگر را نیز فعال و به چرخه تولید بازگردانیم.

دارابی همچنین با اشاره به تعهد اداره کل صنعت و معدن برای فعال سازی ۲۰ واحد معدنی در سال جاری، گفت: با فعال شدن ۹ واحد از این تعداد به ۴۵ درصد تعهد خود عمل کرده ایم.

مدیرکل صنعت ومعدن استان کرمانشاه در ادامه، یکی از سیاست های این اداره کل را پیگیری و اجرای طرح های نیمه تمام با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی عنوان کرد و گفت: تاکنون عملیات اجرایی ۱۶ واحد آغاز شده و ان شاالله تا پایان سال به بهره برداری می رسند.

وی همچنین از اختصاص یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال برای تامینی نقدینگی ۶۶ واحد صنعتی و معدنی نیز خبر داد و گفت: ۴۵۰ میلیارد ریال آن توسط استانداری از محل کمک های فنی و اعتباری، ۱۸۰ میلیارد ریال از سوی منابع بانکی و مابقی از سوی وزارتخانه اختصاص یافت.

دارابی تصریح کرد: اختصاص این مبلغ برای تامین نقدینگی واحدهای صنعتی ومعدنی از بیکاری حدود ۲ هزار نفر در این واحدها جلوگیری کرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه اعتبارات اختصاص یافته به این اداره کل از سوی وزارتخانه مربوطه ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال  بوده است، گفت: تاکنون تنها ۲۲۰ میلیارد ریال آن به ما ابلاغ شده است.

وی در پایان گفت: در صورتی که اعتبار مصوب شده به موقع تخصیص پیدا نکند در اجرای طرح های خود دچار مشکل خواهیم شد و ممکن است نتوانیم تعهد اشتغالزایی خود را محقق کنیم.

۷۴۵۸/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.