به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن دارابی عصر شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه که با حضور معاون اقتصادی معاون اول رئیس جمهوری در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در بخش واحدهای صنعتی، فعال سازی ۳۵ واحد طی سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: فعال کردن هشت واحد صنعتی به معنای تحقق ۲۳ درصدی تعهدات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان است که امیدواریم بتوانیم تا پایان سال ۱۸ واحد دیگر را نیز فعال و به چرخه تولید بازگردانیم.

دارابی همچنین با اشاره به تعهد اداره کل صنعت و معدن برای فعال سازی ۲۰ واحد معدنی در سال جاری، گفت: با فعال شدن ۹ واحد از این تعداد به ۴۵ درصد تعهد خود عمل کرده ایم.

مدیرکل صنعت ومعدن استان کرمانشاه در ادامه، یکی از سیاست های این اداره کل را پیگیری و اجرای طرح های نیمه تمام با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی عنوان کرد و گفت: تاکنون عملیات اجرایی ۱۶ واحد آغاز شده و ان شاالله تا پایان سال به بهره برداری می رسند.

وی همچنین از اختصاص یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال برای تامینی نقدینگی ۶۶ واحد صنعتی و معدنی نیز خبر داد و گفت: ۴۵۰ میلیارد ریال آن توسط استانداری از محل کمک های فنی و اعتباری، ۱۸۰ میلیارد ریال از سوی منابع بانکی و مابقی از سوی وزارتخانه اختصاص یافت.

دارابی تصریح کرد: اختصاص این مبلغ برای تامین نقدینگی واحدهای صنعتی ومعدنی از بیکاری حدود ۲ هزار نفر در این واحدها جلوگیری کرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه اعتبارات اختصاص یافته به این اداره کل از سوی وزارتخانه مربوطه ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال  بوده است، گفت: تاکنون تنها ۲۲۰ میلیارد ریال آن به ما ابلاغ شده است.

وی در پایان گفت: در صورتی که اعتبار مصوب شده به موقع تخصیص پیدا نکند در اجرای طرح های خود دچار مشکل خواهیم شد و ممکن است نتوانیم تعهد اشتغالزایی خود را محقق کنیم.

۷۴۵۸/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.