معاون نظارت، بازرسی صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت: با توجه به تغییر در سامانه خرید آرد، محدودیت هایی ایجاد شد که از روز گذشته، محدودیت های توزیع آرد مازندران برطرف و میزان خرید متعادل شد.

حسین اصغرزاده در گفت و گوی اختصاصی خود با خبرنگار ایلنا در مورد وضعیت آرد و نان مازندران افزود: مشکل محدودیت های توزیع آرد، تنها برای واحدهای آزادپز بود که برطرف شد.

وی اظهار کرد: سیستم خرید آرد در واحدهای آزادپز در دو ماه اخیر تغییر کرده و خرید از طریق سامانه بانک سپه انجام می شود که این تغییرات، با گذشته متفاوت و موجب کندی کار در ثبت سامانه توسط خبازان شد.

اصغرزاده گفت: با پیگیری های شرکت غله، استانداری مازندران، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران و واحدهای نظارتی، محدودیت های مختلف در توزیع آرد واحدهای خبازی برطرف و میزان خرید متعادل شد.

وی همچنین در مورد افزایش قیمت آرد برای واحدهای خبازی افزود: هیچ نوع افزایش قیمتی در آرد واحدهای خبازی یارانه ای و غیر یارانه ای وجود ندارد و برخی از واحدهای خبازی از آرد نول و قنادی استفاده می کنند که در آنصورت، قیمت آرد قنادی بالاست.

این مسوول ادامه داد: سه نوع آرد واحدهای یارانه ای، واحدهای غیر یارانه ای و واحدهای قنادی و غیر خبازی داریم که با توجه به اینکه ذائقه مردم به سمت نان سفیدتر رفته است برخی خبازان از آرد سفید قنادی و نول به دلیل استقبال مردم استفاده می کنند که گران تر است.

معاون نظارت، بازرسی صنعت، معدن و تجارت استان مازندران یادآور شد: از نظر بهداشت، بیشترین مواد مغذی مربوط به آرد های تیره است و آرد سفید، ارزش غذایی کمتری دارد و باید با فرهنگ سازی به سمت استفاده از آرد تیره برای خبازی ها حرکت کرد.

وی بیان داشت: با تدابیر اندیشیده شده تعادل بخشی در سهمیه آرد نانوایی های استان ایجاد شد و مشکلی در تامین و توزیع آرد و نان مازندران وجود ندارد.

اصغرزاده گفت: انتظار است که گزارش های مردمی تخلفات در سراسر استان مازندران به سامانه 124 اعلام تا رسیدگی کامل انجام شود.

به گزارش ایلنا، مازندران 5 هزار واحد خبازی فعال دارد که از این تعداد 68 درصد واحدهای خبازی یارانه ای و مابقی واحدهای نیمه یارانه ای است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.