رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز با اشاره به مطالعات جانمایی و ایجاد شهرک نساجی در البرز گفت: با توجه به استقرار بیش از 188 واحد نساجی در البرز، اعتقاد دارم احداث شهرک تخصصی نساجی در البرز، یک ضرورت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جهانگیر شاهمرادی در همایش صنف و صنعت پوشاک و نساجی استان البرز که با حضور جمعی از مسئولان استانی برگزار شد، اظهار داشت: اعتقاد دارم اگر قرار است شهرک تخصصی نساجی ایجاد شود قطعا جایگاه آن استان البرز است چراکه 188 واحد تولیدی نساجی موفق و بزرگ در این استان، مشغول فعالیت هستند.

وی با عنوان اینکه انگیزه، شور و اشتیاق در حوزه نساجی البرز وجود دارد، تصریح کرد: تسریع احداث شهرک تخصصی نساجی استان البرز یک ضرورت است که می تواند با همت و حمایت نمایندگان مجلس و مسئولان استانی، محقق شود و با توجه به مشخص شدن زمین این شهرک، تنها پیگیری مجدانه، نیازمند است. 

وی افزود: اعتبارات بسیار خوبی برای سال آینده در حوزه کمک‌های فنی به استان تخصیص داده شده و این آمادگی را داریم که تسهیلات کافی به سمت صنعت نساجی و پوشاک هدایت کنیم.

شاهمرادی اذعان داشت: تحریم و افزایش نرخ ارز، شرایط معکوسی برای واردات پوشاک، رقم زد و این فرصت مناسبی خواهد بود برای رشد و توسعه صنعت نساجی و پوشاک کشور که باید غنیمت شمرد.

رئیس سازمان صمت البرز، علاوه بر بحث برند سازی بر فرهنگ سازی نیز تاکید کرد و اظهار داشت: لازم است مصرف کالای ایرانی در فرهنگ جامعه ایجاد شود و شرایط فعلی می تواند فرصت خوبی برای تکیه بر تولید داخلی و توسعه صنعت نساجی باشد.

رئیس سازمان صمت البرز، گفت: با توجه به تهدیدات ناشی از تحریم، تولیدکنندگان در بخش تهیه مواد اولیه و مواد رنگرزی با مشکل روبرو هستند اما تلاش خواهیم کرد با تولید داخلی، استفاده از پوشاک ایرانی را ترویج دهیم و در این راستا برای ایجاد زیرساخت و احداث شهرک نساجی، تلاش می کنیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.