روابط عمومی استانداری کرمانشاه روز جمعه به نقل از هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در نشست با هیئت مدیره خانه مطبوعات، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل روابط عمومی استانداری اعلام کرد: کرمانشاه از پتانسیل‌های بسیار ارزشمندی برخوردار است و جزء پنج استان ثروتمند کشور محسوب می‌شود. 

وی اظهار داشت: کارآفرینان چندان تمایلی ندارند در استان هایی که مدام خبرهای منفی از آن شنیده می شود؛ سرمایه گذاری کنند، کرمانشاه با سیاه نمایی و جلب ترحم نمی تواند به توسعه دست پیدا کند. 

استاندار کرمانشاه در ادامه عنوان کرد: هزینه های حاشیه نشینان برای شهر، ۴۰ برابر بیش از شهروندان عادی است زیرا ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد، دزدی، بزهکاری و .... را باید در فقر و حاشیه نشینی جستجو کرد.

وی اضافه کرد: امسال شاهد بارش های مناسبی در استان بودیم و باید از این منابع آبی برای افزایش ثروت روستائیان استفاده کنیم. اگر رفاه روستائیان بیشتر نشود آن ها هم به جمع حاشیه نشینان می پیوندند.

استاندار کرمانشاه در این نشست از درخواست های خانه مطبوعات در زمینه برگزاری جشنواره فرامرزی در قصرشیرین، ایجاد مجتمع رسانه، واقعی شدن قیمت آگهی ها و پرداخت سریع تر مطالبات رسانه‌ها توسط ادارات استقبال کرد و دستور اجرایی شدن آن ها را صادر کرد.

 بازوند همچنین در این نشست در گفت و گوی تلفنی با معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد مشکل کاغذ رسانه های مکتوب استان را پیگیری کرد و از خدادی برای شرکت در آیین روز خبرنگار در کرمانشاه رسما دعوت کرد.
وی، فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را از مدیران باهوش و توانمند استان دانست که می تواند با کمک تشکل های صنفی این بخش یک تحول خوب در حوزه فرهنگ و رسانه ایجاد کند.
سابقه روزنامه نگاری در استان کرمانشاه به حدود ۱۱۰ سال قبل باز می‌گردد و براساس اطلاعات موجود، اولین نشریه‌ای که در استان چاپ شده، روزنامه‌ای به اسم «کرمانشاه» بوده است.

براساس آمار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم اکنون ۸۱ نشریه محلی، ۳۶ پایگاه خبری برخط، ۲ پایگاه خبری غیربرخط و نمایندگی ۹۵ نشریه سراسری مکتوب در استان کرمانشاه فعالیت دارند.

۱۷ مرداد ماه مصادف با سالروز شهادت شهید محمود صادرمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در افغانستان روز خبرنگار نامگذاری شده است.

۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.