رئیس جهاددانشگاهی فارس تصریح کرد: فعالیت فرهنگی ماهیت اصلی و از اولویت‌های اصلی جهاددانشگاهی محسوب می‎شود.

به گزارش ایسنا منطقه فارس، دکتر مظاهر بابایی یکشنبه 6 مرداد در حاشیه بازدید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از جهاددانشگاهی فارس و دو خبرگزاری ایکنا و ایسنا، با بیان اینکه جنس کار اصلی این نهاد، فعالیت در حوزه فرهنگی است ، افزود: طی یک سال گذشته با حمایت این اداره کل فعالیت‌های خوبی انجام شده است.

وی به دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا به عنوان یکی از ظرفیت های شاخص بخش فرهنگ جهاددانشگاهی اشاره و عنوان کرد: این دو خبرگزاری انصافا کار خبری را تنها به صرف اطلاع رسانی و خارج از دیدگاه جناحی انجام می دهند و البته به دنبال نقد و انعکاس مشکلات مردم هم هستند.

همچنین در حاشیه این دیدار تفاهم‌نامه اجرای برنامه‌های مشترک قرآنی بین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس جهاددانشگاهی استان فارس منعقد شد.

بابایی در این خصوص نیز امیداوری کرد که انعقاد این تفاهم‌نامه بستری برای افزایش فعالیت‌های فرهنگی بین این نهاد و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس باشد.

وی بر کاربردی شدن این تفاهم‌نامه تاکید و خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی فارس همه توان خود در بخش فرهنگی و سایر بخش‌ها را برای عملیاتی شدن این تفاهم‌نامه و مصوبات شورای فرهنگی عمومی استان به کار خواهد گرفت.

ر ئیس جهاددانشگاهی فارس تصریح کرد: امید است آغاز رسمی همکاری این مجموعه با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد این استان، به الگویی برای سایر سازمان‌ها بدل شود، چرا که به شدت، نیازمند اجرای برنامه‌های فرهنگی در سطح جامعه هستیم.

به گزارش ایسنا منطقه فارس، صابر سهرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مظاهر بابایی، رئیس جهاددانشگاهی استان فارس، با امضای یک تفاهمنامه، با موضوع اجرای برنامه‌های فرهنگی با رویکرد قرآنی، اولین گام را در اجرای فعالیت‌های مشترک برداشتند.

براساس این تفاهمنامه دو طرف موافقت کردند که در موضوع اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری با رویکرد قرآنی، برای اجرای همایش قرآن و مکتب‌های ادبی معاصر، بزرگداشت سید علیخان مدنی؛ برترین شارح صحیفه سجادیه، جشنواره طراحی المان‌های قرآنی، جشنواره شهود قدسی، کنگره ادبیات و قرآن (حافظ و قرآن) و همکاری در توسعه فعالیت‌های خبرگزاری ایکنا، با هم همکاری داشته باشند.

در این تفاهمنامه بر تشکیل کمیته‌ای متشکل از کارشناسان فرهنگ و ارشاد اسلامی و جهاددانشگاهی استان فارس برای اجرای دقیق برنامه‌های مد نظر تاکید شده است.

این تفاهمنامه که مدت آن 2 سال خواهد بود، با هدف نشر مفاهیم قرآنی از طریق اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در زمینه‌های گوناگون و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های 2 دستگاه، منعقد شده است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.