مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: کرمانشاهیان میزبان 26 لاله گلگون کفن دوران دفاع مقدس می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، سردار مرادعلی محمدی در جمع خبرنگاران با اشاره به ورود پیکرمطهر 26 شهید دوران دفاع مقدس از مرز سومار استان کرمانشاه برای اولین بار در روز پنجشنبه (دهم مرداد)، اظهار کرد: این شهدا در جریان عملیات های مسلم بن عقیل، عاشورای میمک، والفجر۳ و تک دشمن در منطقه شور و شیرین به مقام شامخ شهادت نائل آمده اند.

محمدی با بیان اینکه این اولین باری است که از مرزهای استان کرمانشاه شاهد ورود پیکر مطهر شهدا به خاک کشورمان هستیم، اضافه کرد: پیکر مطهر این شهدای والامقام پس از وداع به ستاد معراج شهدای تهران منتقل و پس از آن در صورت شناسایی برای تشییع و تدفین به زادگاهشان منتقل می‌شوند و آنهایی هم که شناسایی نشوند به عنوان شهید گمنام در نقاط مختلف کشور به خاک سپرده خواهند شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری مراسم وداع با این شهدای والامقام در روز پنجشنبه (دهم مرداد) با حضور مردم شهرستان گیلانغرب در بدو ورود به کشور، افزود: همچنین مراسم وداع با این شهدا ساعت ۲۲ همین روز در مسجد النبی(ص) کرمانشاه با سخنرانی سردار ناصح فرمانده تیپ نبی اکرم (ص) کرمانشاه در دوران جنگ تحمیلی برگزار خواهد شد.


کرمانشاهی‌ها این روزها میزبان پیکر مطهر امیر سرلشکر شهید حسین ادبیان هستند

محمدی در ادامه با بیان اینکه کرمانشاهی ها این روزها میزبان پیکر مطهر امیر سرلشکر شهید حسین ادبیان نیز هستند، به تشریح برنامه های استقبال، تشییع، تدفین و بزرگداشت این فرمانده شهید پرداخت و افزود: پیکر مطهر این شهید والامقام ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه امشب(هشتم مرداد) از فرودگاه تهران به سمت فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی منتقل و مراسم استقبال از پیکر مطهر شهید ادبیان ساعت 21 و ۳۰ دقیقه با حضور مسئولین، نیروهای نظامی و خانواده این شهید والامقام در فرودگاه کرمانشاه برگزار خواهد شد.

محمدی ادامه داد: همچنین مراسم وداع با پیکر مطهر شهید ادبیان ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه فردا چهارشنبه(9 مرداد) در حسینیه شهدای شهدای شهر کرمانشاه برگزار خواهد شد.

 وی با اشاره به برگزاری مراسم تشییع این فرمانده دفاع مقدس در صبح روز پنجشنبه (دهم مرداد) افزود: این مراسم از ساعت ۸:۳۰ از مقابل مسجد جامع شهر کرمانشاه به سمت میدان آزادی برگزار و پیکر این شهید والامقام در گلزار شهدای کرمانشاه به خاک سپرده خواهد شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه از مردم شهید پرور شهر کرمانشاه برای حضور پرشور در مراسم تشییع و خاکسپاری این فرمانده شهید دعوت کرد.

وی ادامه داد: مراسم بزرگداشت و ترحیم این شهید والامقام از ساعت 17 و 30 دقیقه تا ۱۹ روز پنجشنبه در مسجد جامع شهر کرمانشاه برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به مفقود الجسد بودن شهید ادبیان، به تشریح روند تفحص این شهید والامقام پرداخت و افزود: حدود یک ماه گذشته به درخواست مادر شهید، برادر ایشان به بنیاد شهید مراجعه و خواستار تلاش برای تفحص  برادر شهیدشان شدند.

وی گفت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح روند تفحص این شهید والامقام در ارتفاعات بازی دراز آغاز شد که هنوز چند ساعتی از شروع تفحص نگذشته بود که جسد ایشان پیدا شد.

 وی با اشاره به همراه داشتن همیشگی عکس امام خمینی(ره) و یک دست نوشته که سبب شناسایی این شهید شد، گفت: در نهایت  پس از انجام آزمایش های DNA  این شهید والامقام شناسایی شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه در ادامه از شهید ادبیان به عنوان یک قهرمان ملی یاد کرد که پس از ۳۸ سال پیکرش پیدا شده و افزود: شهید حسین ادبیان از نیروهای انقلابی ارتش بود که از سال های قبل از پیروزی انقلاب در ارتش حضور داشت و در جریان پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی را ایفا کرد.

وی با اشاره به نقش محوری شهید ادبیان در جریان عملیات بازی دراز، گفت: شهید ادیبان در جریان آزادسازی ارتفاعات بازی دراز با همراه همرزمانشان در بلندترین قله های این ارتفاعات هلی برد شده و در همین عملیات به مقام شامخ شهادت نائل آمده و مفقودالجسد شد.


 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.