مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: امسال 150 هزار تن به ظرفیت صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی استان افزوده می‌شود.

سعید کریمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه امسال از سوی وزارتخانه سهمیه افزایش 75 هزار تنی واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی برای استان در نظر گرفته شده، اظهار کرد: احتمالا دو برابر این میزان و حدود 150 هزار تن به ظرفیت صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی استان اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: این واحدها در زیر بخش های دام و طیور، زراعت و شیلات خواهند بود، هرچند به دلیل ظرفیت های خاص استان تمایل سرمایه گذاران به توسعه واحدهای صنایع تبدیلی در دو زیر بخش زراعت و دام بیشتر است.

به گفته مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سال گذشته 18 واحد جدید با ظرفیت 131 هزار تن به مجموعه واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی استان اضافه شد.

کریمی تعداد واحدهای حال حاضر صنایع تبدیلی و تکمیلی استان کرمانشاه که سازمان جهاد کشاورزی مجوز راه اندازی آن‌ها را صادر کرده را 162 واحد با ظرفیت فرآوری یک میلیون و 632 هزار تن در سال عنوان کرد.

 وی در ادامه مجموع ظرفیت واحدهای صنایع تبدیلی استان کرمانشاه که دو سازمان صمت و جهاد کشاورزی استان مجوز راه اندازی آنها را صادر کرده اند را چهار میلیون و 543 هزار تن اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه میزان کل تولیدات بخش کشاورزی استان بیش از چهار میلیون تن است، لذا از حیث ظرفیت واحدهای فرآوری کمبودی نداریم، هرچند برای فرآوری برخی از محصولات هنوز جای کار هست.



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.