رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از کشت ۱۲۶ گونه گیاه دارویی در این استان خبر داد و گفت: استان سمنان از ظرفیت بالایی در کشت گیاهان دارویی برخوردار است.

به گزارش ایسنا-منطقه سمنان، سیدحسن میرعماد  در جلسه شورای هماهنگی بخش کشاورزی استان اظهار کرد: تولید گیاهان دارویی از اولویت‌های جهاد کشاورزی استان در سالجاری است .

وی با اشاره به مزیت های کشت گیاهان دارویی در استان خاطرنشان کرد: کشت گیاهان دارویی به دلیل مصرف کم آب و ارزش‌افزوده بسیار بالایی که دارد، باید به صورت جدی مورد توجه قرار بگیرد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ادامه داد: علاوه بر این توسعه فضای گلخانه ای، توسعه سامانه‌های آبیاری، افزایش تولیدات و محصولات و.. از اولویت‌ها و سیاست‌های کاری جهاد کشاورزی استان در سال جاری است .

وی از برنامه‌ریزی برای تهیه و تدوین سند بهره‌وری آب در استان خبرداد و گفت: تدوین این سند می‌تواند به بخش کشاورزی در استان کمک کند.

میرعماد از افزایش کیفی و کمی غلات این استان به عنوان دستاورد کشاورزان نام برد و با اساره به ادامه خرید تضمینی گندم در استان افزود: تاکنون بالغ بر ۷۳ هزار تن گندم در استان خریداری شده است..

وی سهم بخش کشاورزی از اشتغال این استان را ۱۷ درصد اعلام و با اشاره به گستردگی این بخش در استان اظهار کرد: جمعیت خانوارهای بهره‌بردار در بخش کشاورزی استان بالغ بر ۴۳ هزار نفر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از پسته به عنوان یک ظرفیت مهم در باغداری استان نام برد و گفت: استان سمنان در تولید پسته رتبه اول را به خود اختصاص داده است وی با بیان اینکه بالغ بر ۷۰ درصد تولید پسته ما مازاد مصرف استان است ادامه داد: جهادکشاورزی برای افزایش دو برابری سطح تولید پسته برنامه‌ریزی کرده است.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.