به گزارش ایرنا؛ شهرام کهریزی روز شنبه در جلسه ای با حضور مدیران و مسئولین مربوطه در استانداری کرمانشاه با تأکید بر اهمیت و جایگاه زنان در بنیان و تحکیم خانواده ها، افزود: با هدف ارتقای نشاط جامعه بانوان، توسعه هرچه بیشتر فعالیت‌ های ورزشی در حوزه بانوان، آموزش‌ های لازم در خصوص تحرک بدنی، تأمین فضاهای ورزشی و بوستان ها، حفظ سلامت جسمی و روانی زنان و خانواده از اهداف و برنامه های استانداری در سال جاری است که به دستور مهندس بازوند استاندار کرمانشاه این موارد بصورت مستمر پیگیری خواهد شد.
وی بیان اینکه ایجاد مکان‌های بانشاط، مناسب و امن برای استفاده بانوان یک ضرورت است، اظهار داشت: در سطح تمام شهرهای استان و در تمامی مناطق هشت گانه کلانشهر کرمانشاه حداقل باید یک بوستان ویژه بانوان جانمایی و احداث شود.
وی بیان کرد: همه شهرداران باید در طرح‌های تفصیلی خود جانمایی بوستان بانوان را ببینند و همچنین اتاق کودک و مادر در این بوستانها ایجاد و تجهیز شوند و شهرداری ها مکلف به مکان یابی و معرفی محل های مناسب برای احداث آن هستند.
مدیرکل دفتر فنی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه این موضوع جز اولویت های کاری برای شهرداری ها می باشد، اظهار داشت: شهرداری ها از تجربیات کارشناسان و همچنین استان هایی که در زمینه ایجاد بوستان بانوان موفق عمل کرده اند می توانند در راه اندازی این بوستان ها استفاده کنند.
کهریزی افزود: اکنون مجموعه کوثر در فرهنگیان فاز ۲ شهر کرمانشاه بایستی توسط اداره کل ورزش و جوانان با دستگاه های ورزشی استاندارد تجهیز شده و بعنوان یکی از مجتمع های فرهنگی - ورزشی بصورت کاملاً اختصاصی در اختیار بانوان قرار گیرد.
وی اظهار داشت: مقرر گردید در حداقل زمان ممکن قسمتی از یکی از بوستان‌های شهر کرمانشاه محصور و تجهیز شود و در آینده نیز حدود ۱۰ هکتار در قسمت جنوبی شهر کرمانشاه برای این امر اختصاص یابد.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه نیز در این نشست گفت: احداث بوستان بانوان در شهرهای استان با توجه به علاقه مندی بانوان استان در کنار ورزش های همگانی در ارتقای وضعیت سلامت آنها نقش موثری خواهد داشت.
زهره رستمی افزود: رکن جامعه، خانواده و رکن خانواده، زن می‌باشد که اگر زمینه نشاط زن که رکن اصلی و اساسی خانواده است فراهم گردد این نشاط و سرزندگی در تمام خانواده جریان پیدا می‌کند.

استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت ساکن در 34 شهر و 2 هزار و 600 روستا دارد که نیمی از این جمعیت را بانوان تشکیل می دهند.

3033/8066

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.