به گزارش ایرنا، علی رستمی روز سه شنبه در نشست کارگروه بانوان و خانواده تربت حیدریه گفت: با توجه به بازخوردهای مطلوبی که در انتصاب بانوان مدیر داشتیم، تلاش می کنیم امسال در این زمینه به استاندارد لازم یعنی انتصاب بانوان در چهار سطح مدیران پایه، عملیاتی، میانی و ارشد برسیم.
وی با بیان اینکه اکنون در این شهرستان سه مدیر ارشد، پنج مدیر میانی، 15 مدیر پایه،180 مدیر عملیاتی و 24 دهیار از بانوان هستند، از اعضای این کارگروه خواست نسبت به تهیه شناسنامه توانمندی بانوان اقدام کنند.
وی افزود: این که ما ندانیم توانایی مدیریتی بانوان برای چه حوزه هایی است، ایراد بزرگی است و انتظار می رود بانوان نیز به صورت جدی وارد حوزه های کارآفرینی، اقتصاد و معیشت شوند.
فرماندار تربت حیدریه اظهار داشت: اگر از ظرفیت و اثرگذاری حضور زنان در جامعه به خوبی استفاده شود، جامعه به سوی متعالی شدن گام برمی دارد زیرا نقش کنونی زنان در جامعه و پذیریش مسئولیت های مهم اجتماعی توسط آنان کمرنگ است و انتظار داریم بانوان در عرصه های مختلف شهرستان حضور بررنگ تر داشته باشند.
وی با انتقاد از افزایش 30 درصدی آمار طلاق در این شهرستان گفت: نیازمند ارایه یک برنامه عملیاتی مطابق با اولویت های بومی هستیم تا با شناسایی کانون های آسیب های اجتاعی، آمار طلاق را کاهش دهیم.
وی افزود: در چنین شرایطی به تهیه و تدوین نقشه راه در حوزه بانوان بر اساس نیازهای این گروه نیازمندیم تا بر اساس آن برنامه عملیاتی حوزه بانوان شهرستان را با نگاه بومی تهیه کنیم.
شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
7079/6121 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.