رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه ثبت "روز ملی کرمانشاه" در تقویم را نیازمند پیگیری مجدانه و منسجم تر مجموعه های فرهنگی استان دانست.

مهدی عبدالمالکی در گفت و گو با خبرنگار سرویس «فرهنگی و هنری» ایسنا منطقه کرمانشاه، با اشاره به عدم ثبت روز ملی کرمانشاه-پنجم مرداد، همزمان با سالروز عملیات مرصاد- در تقویم، گفت: ثبت این روزها که جزو سرمایه های ناملموس ما محسوب می‌شوند در حیطه وظایف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است، اما ما هم به عنوان بخشی از بدنه فرهنگی استان پیگیری‌های بسیاری در این زمینه داشته و داریم.

وی افزود: بارها جلساتی با حضور مدیرکل پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این زمینه برگزار شد و امیدواریم مدیریت جدید این دستگاه بتواند پیگیری این موضوع را با جدیت بیشتری ادامه دهد.

عبدالمالکی تصریح کرد: پیشنهاد ثبت این روز باید از سوی استان به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شده و با تصویب در این شورا، روز ملی کرمانشاه در تقویم ثبت خواهد شد.

وی با اشاره به عظمت و بزرگی عملیات غرورآفرین "مرصاد"، گفت: سالروز این عملیات بزرگ که نقطه پایانی جنگ تحمیلی هشت ساله است، به عنوان روز ملی کرمانشاه پیشنهاد شده که امیدواریم با پیگیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه فرهنگی استان شاهد ثبت این روز در تقویم کشور باشیم.

عبدالمالکی بر لزوم تشکیل کمیته پیگیری در این زمینه تاکید کرد و افزود: با تشکیل این کمیته پیگیری ها منسجم تر شده و آن زمان است که می توانیم به نتیجه برسیم.

وی در ادامه با اشاره به داشته های فراوان استان در حوزه های مختلف تاریخی، فرهنگی، هنری، معنوی، طبیعی و... گفت: متاسفانه آنطور که باید نتوانسته ایم این داشته ها را معرفی کرده و از این طریق جذب گردشگر و سرمایه گذار داشته باشیم.

عبدالمالکی گردشگری را کلید توسعه استان عنوان کرد وافزود: دراین زمینه استان ظرفیت‌ها و قابلیت های بسیاری دارد، بنابراین هر بستری که بتواند به معرفی هرچه بیشتر استان کمک کند میتواند زمینه ای برای جذب بیشتر گردشگران باشد و ثبت روز ملی کرمانشاه درتقویم یکی از بسترهای مهم در این زمینه است.

وی افزود: با ثبت این روز در تقویم قطعا برنامه های گسترده تر و متنوع تری برای معرفی کرمانشاه در سطح کشور تدارک دیده می شود و این امر می تواند به عنوان بستری مهم برای معرفی استان مطرح شود.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه در ادامه از تدارک برنامه های فرهنگی و هنری برای گرامیداشت این روز در استان خبر داد و افزود: نمایشگاه بزرگ عکس با موضوع "کرمانشاه" همزمان با سالروز عملیات مرصاد در کرمانشاه آغاز به کار می‌کند.

وی افزود: در این نمایشگاه که از پنجم مرداد آغاز شده و تا 13 مرداد ادامه دارد، 44 اثر از 25 عکاس با موضوع "کرمانشاه" به نمایش در می آید.

عبدالمالکی خاطرنشان کرد: این آثار، منتخب آثار جشنواره عکاسی است که نوروز امسال برگزار شد و با ارسال بیش از 500 اثر به دبیرخانه جشنواره نهایتا بعد از سه مرحله داوری 44 اثر از 25 عکاس به عنوان آثار منتخب جشنواره پذیرفته شدند که در این نمایشگاه به نمایش در می آید.

این مسئول یادآور شد: در پایان این نمایشگاه در محل نگارخانه شهر، از صاحبان این آثار تجلیل میشود.

عبدالمالکی "عصر شعر" را برنامه مناسبتی دیگری برای گرامیداشت روز ملی کرمانشاه عنوان کرد وافزود: این برنامه هفته آینده و در حاشیه نمایشگاه عکس برگزار می شود و در برگزاری آن انجمن های ادبی "آفتاب"، "روزنه"، "فرهنگ" و "نواندیشان" مشارکت دارند.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه در ادامه از برپایی یادواره شهدای مرصاد به عنوان دیگر برنامه مناسبتی این روزها نام برد و افزود: این برنامه هفته آینده همزمان با سالروز شهادت امام جواد(ع) با همکاری ستاد برنامه های مذهبی کرمانشاه و سپاه نبی اکرم(ص) برگزار می‌شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.