محمدعلی جعفری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به افزایش قابل توجه مخاطبان سینما در دولت یازدهم و دوازدهم در این استان افزود : در شرایط حاضر سینماگران باید بیشتر به افزایش کیفیت فیلم ها از نظر فنی و محتوایی بپردازند.
وی از افزایش 35 درصدی تعداد سالن های سینمایی در این استان در یک سال گذشته خبر داد ، اظهارداشت : تعداد سالن های سینما در استان در شهریور امسال به بیش از 40 واحد رسید که نسبت به یک سال اخیر 35 درصد افزایش داشته است.
وی تعداد سینماهای استان را 28 واحد با حدود 11 هزار صندلی اعلام و اضافه کرد : برخی از سینماها مانند پردیس چهارباغ و سیتی سنتر اصفهان دارای چهار تا هشت سالن برای پخش فیلم به طور همزمان هستند.
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان تصریح کرد : از بین سینماهای استان، 9 سینما در شهرستان اصفهان و 19 سینما در شهرستان ها فعالیت دارد.
جعفری با اشاره به اقدام های خوب صورت گرفته در زمینه افزایش سالن سینمایی و مخاطبان در سال های اخیر، ادامه داد : تشویق سینماگران به ساخت فیلم در اصفهان نیاز به سیاست ها و سرمایه گذاری های تشویقی دارد و نهادهایی مانند شهرداری، این اداره کل و حوزه هنری باید در همفکری با یکدیگر برای تدوین این راهبرد اقدام کنند.
وی درباره سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در اصفهان یادآور شد : در جشنواره امسال هنرمندان اصفهانی حضور پر رنگتری نسبت به دوره های قبلی داشتند و حتی زمینه فعالیت چند گروه دوبلور اصفهانی در این رویداد فرهنگی فراهم و فیلم ها هم در سینماهای شهرضا، نجف آباد، تیران، نطنز و فریدونشهر به طور همزمان اکران شد.
در تقویم جمهوری اسلامی بیست و یکم شهریور روز ملی سینما نامگذاری شد.
استان بیش از پنج میلیون نفری اصفهان 28 سینما دارد.
/6026/3011
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.