مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در کرمانشاه گفت: برگزاری برنامه های پرشور و نشاط، اولویت برگزاری جشن‌های دهه کرامت امسال در استان بود.


به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، سید جعفر امامیان در آیین تجلیل از دست‌اندرکاران برنامه‌های دهه کرامت در استان کرمانشاه که امروز (اول مرداد) با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه برگزار شد، اظهارکرد: یکی از سیاستهای اولویت دار ما برگزاری با نشاط جشن‌های دهه کرامت بود، چرا که خیلی از مردم همواره از  کم بودن آیین های جشن و شادی در استان گلایه داشتند.


 امامیان با بیان اینکه مهمترین جشن‌ دهه کرامت امسال در پارک شرقی کرمانشاه برگزار شد، افزود: در این جشن‌ها که به مدت یازده شب از میلاد حضرت معصومه(س) تا ولادت امام رضا(ع) برگزار شد، رواق امام رضا(ع) با همکاری مجموعه شهرداری بازسازی شد.


مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در کرمانشاه  با بیان اینکه هر شب حدود هزار نفر در این مراسم حضور پیدا می‌کردند، گفت: در شب میلاد امام رضا (ع) بین چهار تا پنج هزار نفر در این مراسم حاضر بودند.


امامیان در ادامه به حضور کاروان زیر سایه خورشید با حضور سه گروه از خدام رضوی که پرچم متبرک آستان قدس رضوی همراهشان بود در دهه کرامت در استان اشاره کرد و گفت: این کاروان ها در بالغ بر 300 برنامه سطح استان حضور پیدا کردند.


وی ادامه داد: خدام رضوی که حامل پرچم متبرک آستان قدس رضوی بودند در ویژه برنامه های مختلفی مثل تجلیل از برگزیدگان حضور پیدا کرده و با حضور در مساجد(هر شب یک مسجد)، هیات های مذهبی، بیمارستانها و به ویژه حضور پر رنگ در منطقه اورامانات، به استان حال و هوای رضوی  دادند.


مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در کرمانشاه  از برگزاری مراسم ازدواج ۴۵ زوج جوان به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های خوب دهه کرامت امسال یاد کرد و افزود: این زوج های جوان در قالب همایش "با اجازه امام رضا(ع)، بله" راهی خانه بخت شدند.


 وی با بیان اینکه امسال علاوه بر شهر کرمانشاه در شهرستان کنگاور نیز همایش "با اجازه امام رضا(ع)، بله" برگزار شد، گفت: در برنامه داریم سال آتی این برنامه را در سطح وسیع تری و در همه شهرستان‌های استان برگزار کنیم که برگزاری چنین برنامه هایی در شرایط کنونی که خیلی از جوانان دغدغه ازدواج دارند، اهمیت بالایی دارد.


وی سپس با اشاره به برگزاری ویژه برنامه اطعام رضوی برای محرومین در مهمانسرای امام رضا(ع) که در دهه کرامت در مجتمع بعثت کرمانشاه بازسازی شده بود، افزود: در جریان این برنامه دو روزه تعداد زیادی از محرومان اطعام شدند. ضمن اینکه چندین هزار پرس غذای گرم نیز در محلات مختلف استان توزیع شد.


 امامیان ادامه داد: برگزاری ویژه برنامه عصر شعر ملکوت هشتم در تکیه بیگلربیگی شهر کرمانشاه یکی دیگر از ویژه برنامه‌های دهه کرامت در استان کرمانشاه بود که با توجه به عنایت ویژه امام رضا (ع) به موضوع شعر و شاعری برگزار شد که مسئولین میراث فرهنگی استان تاکید بر ادامه برگزاری چنین ویژه‌برنامه‌هایی در دیگر آثار باستانی دارند.


مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در کرمانشاه  سپس با اشاره به ثبت نام حدود سه هزار نفر در استان به عنوان خادمیاران رضوی برای خدمت‌رسانی به مردم، اظهار کرد: این خادم یاران رضوی در کنار خدمات رسانی وسیع در حاشیه برگزاری جشن های دهه کرامت در استان، این آمادگی را دارند که در صورتی که بستر خدمت برای آنها فراهم شود در بقیه ایام سال نیز به مردم، حتی در دورترین نقاط استان خدمت رسانی کنند.


برپایی ایستگاه های صلواتی و برگزاری جشن در شهرستانها از دیگر اقدامات انجام شده در استان در دهه کرامت بود که امامیان به آنها اشاره کرد.


 جعفر همتی نماینده استانداری کرمانشاه در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت نیز در این مراسم بر اهمیت برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت برای نشان دادن زیبایی های دین به جامعه تاکید کرد و افزود: امیدواریم سال آینده شاهد برگزاری پررنگ‌تر ویژه برنامه های دهه کرامت در استان باشیم.


 در پایان این مراسم از دست اندرکاران برنامه‌های دهه کرامت در استان کرمانشاه تقدیر شد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.