معاون عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: به منظور فرصت سازی از تهدید زلزله، دو برابر واحدهای تخریبی در این حادثه ساخت و ساز صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، مهرداد سالاری در آیین افتتاح دو هزارمین واحد مسکونی روستایی مددجویان زلزله زده بهزیستی استان که امروز(29 تیر) با حضور معاون سازمان بهزیستی برگزار شد، با اشاره به تخریب حدود ۲۰ هزار واحد مسکونی در زلزله سال ۹۶، گفت: از این تعداد ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد روستایی و ۷۳۰۰ واحد شهری بود.

وی افزود: در کنار این تعداد واحد تخریبی، بیش از ۳۳ هزار واحد نیز آسیب دیده و در لیست واحدهای تعمیری قرار گرفتند.

سالاری با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر فرصت سازی از تهدید زلزله، گفت: در همین راستا با پیگیری استاندار امروز تعمیر و ساخت بیش از ۱۰۷ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در مناطق زلزله زده استان انجام شده و یا در حال انجام است.

وی افزود: امروز به جای ۲۰ هزار واحد تخریبی، ۴۰ هزار واحد ساخته و یا در دست احداث است و به جای تعمیر ۳۳ واحد بیش از ۶۰ هزار واحد تعمیر شده  و این آمار نشان می دهد دو برابر واحدهای تخریبی و تعمیری ساخت و ساز کرده ایم.

سالاری افزود: برای ساخت هر یک از این واحدها در روستاها ۳۵ میلیون تومان تسهیلات و ۱۵ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شده است، همچنین هشت تن سیمان رایگان تامین و سایر خدمات مانند خاکبرداری و نقشه برداری هم رایگان صورت گرفته است. در شهرها این مبالغ کمی بیشتر بوده است.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: ساخت و نوسازی این تعداد واحد در حالی است که برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی سالانه دو هزار واحد سهمه داریم و این یعنی به اندازه سهمیه ۱۰ سال استان واحدهای روستایی را مقاوم سازی کرده ایم.

وی با قدردانی از خدمات بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) در ساخت واحدهای مددجویان تحت پوشش گفت: در این بازسازی سپاه نقش مهمی بر عهده داشت که جای تقدیر دارد.

تمام منطقه با بحران "کم آبی" مواجه است

فرهاد تجری نماینده سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با تقدیر از خدمات بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) در بازسازی واحد مددجویان تحت پوشش این دو نهاد، گفت: امیدواریم واحدهای باقیمانده نیز در اسرع وقت تکمیل شده و تحویل شود.

وی با اشاره به مشکلات ساخت و ساز برخی واحدها در مناطق زلزله زده و عدم پاسخگویی مناسب، بر لزوم ایجاد مدیریت متمرکز پاسخگویی در این مناطق تاکید کرد.

تجری در ادامه گریزی هم به مشکلات حوزه انتخابیه خود داشت و افزود: روستایی در منطقه نیست که با بحران کم آبی مواجه نباشد و تمام منطقه در مجموع با این بحران مواجه است.

وی با اشاره به فراوانی منابع آب استان به دنبال بارش های بهاری امسال، گفت: این امر نشان می دهد که مشکل از سوء مدیریت و یا کمبود منابع مالی است و باید فکر جدی برای این مشکل شود.

تجری از وضعیت راه های منطقه هم انتقاد کرد و افزود: تمام راه های سه شهرستان سرپل ذهاب قصرشیرین و گیلانغرب نیازمند روکش آسفالت است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.