به گزارش خبرنگار ایرنا، سید پرویز فتاح روز دوشنبه در آیین نمادین افتتاح 2 هزار و 500 واحد مسکونی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در روستای «بنی نهر سفلا» از توابع بخش گهواره افزود: زلزله تجلی وحدت ملت و کشور ما بود و کاری که در احداث و بازسازی واحدهای مسکونی انجام شد در دنیا بی نظیر است.
وی در ادامه از استاندار کرمانشاه خواست طبق تقاضای دهیار روستایی بنی نهر مدت تنفس در بازپرداخت تسهیلات مسکن اعطایی برای ساخت واحدهای مسکونی زلزله زده بیشتر شود.
او، همچنین از اعطای مبلغ پنج میلیون تومان کمک هزینه تجهیز منزل به 35 خانوار روستای بنی نهر خبرداد و گفت: به منظور تجهیز منازل مددجویان کابینت، موکت و فرش نیز به آن ها اهدا و 125 تن از مددجویان این روستا نیز طی کاروان با قطار به اردوی زیارتی مشهد مقدس اعزام می شوند.
رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: کار اصلی بازسازی کمیته امداد برای اشتغال و رونق زندگی مددجویان زلزله زده کمیته امداد از امروز شروع می شود و ما هر کاری که بتوانیم برای بهبود معیشت و رونق زندگی این افراد انجام می دهیم.
فتاح ادامه داد: کیفیت در ساخت واحدهای مسکونی در مناطق زلزله زده بسیار بالا است و تمامی این واحدها ضد زلزله ساخته شده اند که در این زمینه از تلاش های استاندار کرمانشاه و بنیاد مسکن در خدمات رسانی به زلزله زدگان قدردانی می شود.
وی در ادامه از مردم اهل حق به عنوان حامیان نظام و مطیع امر رهبر و همچنین حضور فعالانه آن ها در کنار سایر مذاهب اسلامی در عرصه های مختلف نظام و همچنین در خدمات رسانی در امر زلزله قدردانی کرد و صبوری مردم کرمانشاه را در تحمل مشقت زلزله و مشارکت در امر ساخت و ساز در همکاری با مسئولان قابل ستایش دانست.
وی گفت: با وجود تحریم های سخت دشمن علیه انقلاب، نظام با کمک مردم این مشکلات را نیز همچون گذشته پشت سر می گذارد.
رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه نیز گفت: همه واحدهای مسکونی احداثی مددجویان زلزله زده تحت حمایت این نهاد بازسازی و تحویل مالکان آن ها شده است.
حسین خدرویسی، همچنین از تحویل 360 واحد مسکونی در کرند غرب و 532 واحد نیز در اسلام آبادغرب در روستای حسن آباد به مددجویان طی امروز با حضور رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور خبرداد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
البته در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 هم 771 نفر مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.
مسئولان ارشد استان گفته اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی را تا پایان امسال و واحدهای شهری را تا نیمه اول سال 98 تکمیل می کنند.
3209/8066/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.