معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل ورزش وجوانان استان کرمانشاه گفت: دو پروژه سالن شش هزار نفری و استخر قهرمانی مجموعه دهکده المپیک کرمانشاه آماده واگذاری به سرمایه گذران است.

فرهمند سال افزون درگفت و گو باخبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، بابیان اینکه نزدیک به دو دهه پیش طرح احداث شش دهکده المپیک در کشور مطرح شد که یکی از آنها دهکده المپیک کرمانشاه بود، اظهارکرد: آن زمان برای احداث این دهکده در کرمانشاه حدود 140 هکتار زمین در مسیر جاده کرمانشاه به سنندج از شرکت جهاد نصر خریداری و 48 پروژه ورزشی نیز برای آن تعریف شد.

وی افزود: براساس برآوردهای اولیه که سال 91 از پروژه ها انجام گرفت، برای احداث این تعداد پروژه به حدود 800 میلیارد تومان اعتبار نیاز بود که اگر بخواهیم با قیمت های کنونی محاسبه کنیم، ساخت 48 پروژه دهکده المپیک کرمانشاه به 1700 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

معاون ورزش و جوانان استان تاکید کرد: باتوجه به شرایط فعلی اقتصاد کشور، بخش دولتی توان تامین این میزان اعتبار برای ساخت پروژه های ورزشی دهکده المپیک را ندارد، در این راستا با اهتمام استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان استان بسترهایی فراهم شده تا بخش خصوصی به این پروژه ها ورود کند.

وی تصریح کرد: از آنجایی که شاید برای سرمایه گذاران ورود به پروژه‌های ورزشی چندان توجیه اقتصادی نداشته باشد، لذا موافقت شده تا در این دهکده پروژه های غیرورزشی همانند هتل غار، رستوران و ... نیز ساخته شود.

سال افزون به دو پروژه ورزشی نیمه تمام این دهکده یعنی سالن شش هزار نفری و استخر قهرمانی اشاره کرد و گفت: باتوجه به نیمه کاره بودن این دو پروژه، واگذاری آنها به بخش خصوصی در اولویت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: برای پروژه استخر قهرمانی تاکنون 24 میلیارد تومان صرف شده و 68 درصد نیز پیشرفت فیزیکی دارد، اما برای اتمام آن به 27 میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است. برای تکمیل پروژه سالن شش هزار نفری نیز با پیشرفت 53 درصدی و صرف اعتبار 18 میلیارد تومانی، به 24 میلیارد تومان دیگر نیاز داریم.

معاون ورزش وجوانان استان خاطرنشان کرد: از آنجایی که برای تکمیل این دو پروژه اعتبار بالایی نیاز است، لذا در هفته های اخیر اطلاعیه واگذاری آنها به بخش خصوصی را در روزنامه کثیرالانتشار و سایت اداره کل منتشر کردیم که خوشبختانه تاکنون چند سرمایه گذار اعلام آمادگی کرده اند.
    
وی در پایان اعلام کرد: برای سایر پروژه های این دهکده نیز از ورود سرمایه گذاران استقبال می کنیم و آماده همکاری با آنها هستیم.




انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.