شهردار اردبیل گفت: بازنگری در قرارداد سرمایه‌گذاران به دلیل نوسانات قیمتی و شرایط سخت اقتصادی است که ما با همکاری شورای عالی سرمایه‌گذاری این حرکت را انجام می‌دهیم.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حمید لطف‌اللهیان در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل با اشاره به میزبانی اردبیل از سران اکو با محوریت گردشگری سلامت اظهار کرد: همزمان با برگزاری این کنفرانس شورا و شهرداری ضمن برگزاری ضیافت شام نسبت به راه‌اندازی تونل نور در شورابیل با استفاده از 80 هزار لامپ اقدام کرده تا با اجرایی شدن طرح‌های مختلف در شورابیل زمینه جلب و جذب سرمایه‌گذاران در این منطقه گردشگری بی‌نظیر فراهم آید.
وی این میزبانی را در توسعه و تقویت دیپلماسی گردشگری و حضور سرمایه‌گذاران بسیار مهم و تاثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: در تحقق شعار شهر انسان‌محور تلاش شهرداری اردبیل بر این است تا بخش عظیمی از فعالیت‌ها، طرح‌ها و حرکت‌های تحول‌آفرین را با محوریت مدیریت شهری و عملیاتی کردن طرح‌های تحول آفرین و الگوئی آغاز کرده که به یقین نتایج سودمندی را نیز به همراه خواهد داشت.
شهردار اردبیل به انتشار فراخوان برای جذب سرمایه‌گذاران و تقویت امر اطلاع‌رسانی به نیت افزایش مشارکت در سرمایه‌گذاری و آگاهسازی‌های عمومی اشاره کرد و گفت: ما در قالب این فراخوان و تدارک بسته‌های حمایتی از سرمایه‌گذاران سعی می‌کنیم تا در گام اول سرمایه‌گذاران واقعی را ترغیب و تشویق به این امر کنیم و در مراجل بعد در فاز مذاکره و انعقاد قرارداد سعی ما بر این خواهد بود تا با یک توجیه فنی و اقتصادی فعالیت‌ها و برنامه‌ها و همچنین مذاکرات به نتیجه برسد.
لطف‌اللهیان این سرمایه‌گذاری‌ها را در حوزه مدیریت شهری به نفع شهروندان و در مسیر تحول اقتصادی برشمرد و افزود: ما اخیرا و در حاشیه کنفرانس اکو با دو سرمایه‌گذار رایزنی‌هایی را انجام دادیم تا در منطقه نمونه گردشگری شورابیل امکان اجرای طرح‌ها فراهم آید.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط سخت اقتصادی و تغییر مداوم قیمت‌ها اکثر سرمایه‌گذاران در حوزه شهری درخواست بازنگری در قراردادها را دارند که با عنایت اعضای شورای شهر در اکثر پروژه‌های سرمایه‌گذاری شاهد افزایش طول مدت قراردادهای سرمایه‌گذاران بودیم.

شهردار اردبیل ادامه داد: ما در اردبیل با عنصر تاریخی، طبیعی و فرهنگی باارزش روبرو هستیم که با توجه به این موقعیت هم در بحث احداث هتل و هم مجموعه‌های خدماتی در شهر اردبیل به راحتی می‌توانیم از ظرفیت سرمایه‌گذاران استفاده کنیم که نمونه آن پیشنهاد برای احداث هتل صفویه در پشت بازار صفویه است که در یک طراحی مناسب و جانمایی ورودی و خروجی مشخص در ساخت آن از ظرفیت سرمایه‌گذاران استفاده خواهیم کرد.

لطف‌اللهیان به پیشنهاد شهرداری برای صدور مجوز در اجرایی شدن 29 پروژه سرمایه‌گذاری با همراهی و مشارکت بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: امیدواریم اعضای شورای شهر با توجه به تدارک بسته‌های تشویقی در این زمینه و در قالب فراخوان زمینه جذب سرمایه‌گذار را برای هر 29 پروژه فراهم کنند که قطعا در مرحله تصویب نهایی هر یک از این پروژه‌ها پیشنهادات به شورا برای تصویب نهایی ارائه خواهد شد.
وی احداث زمین چمن سرپوشیده باکری با سازه‌ای متفاوت را یادآور شد و تصریح کرد: یکی از پروژه‌های مشارکتی مطلوب در حوزه ورزش همین مجموعه ورزشی است که مورد تمجید مسئولان ورزش و جوانان قرار گرفته و در حمایت از مشارکت کننده این پروژه مدت قرارداد از 10 سال به 16 سال افزایش یافت.
شهردار اردبیل همچنین به پروژه رستوران شناور شورابیل و درخواست مشارکت کننده برای افزایش مدت مشارکت و بهره‌برداری این پروژه اشاره و خاطرنشان کرد: هر چند سرمایه‌گذار سازه را از 200 متر به 500 متر افزایش داده اما سازه اجرا شده روی آب بوده و سطح اشغالی را در زمین و کاربری دیگر شاهد نیستیم و به دلیل استقبال مردم از این سازه دریایی بی‌نظیر به درخواست مشارکت کننده پاسخی مثبت دادیم. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.