رئیس انجمن ایرانی تاریخ استان کرمانشاه از میزبانی کرمانشاه برای برگزاری کنگره ملی دوسالانه تاریخدانان ایران خبر داد.

روح الله بهرامی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، با اعلام این خبر اظهارکرد: با هماهنگی‌ به عمل آمده از سوی انجمن ایرانی تاریخ مرکز استان با هیات رئیسه انجمن ایرانی تاریخ  کشور، کرمانشاه و دانشگاه رازی میزبان کنگره ملی دو سالانه تاریخدانان ایران خواهد شد.

وی بابیان اینکه این کنگره فرودین سال آینده در کرمانشاه برگزار می‌شود، عنوان کرد: انتخاب کرمانشاه به عنوان پایتخت بومگردی و گردشگری روستایی در 2020 فرصت مناسبی برای انجمن ایرانی تاریخ مرکز استان کرمانشاه و رشته های علوم تاریخی و باستان شناسی بود که میزبانی کنگره ملی تاریخدانان ایران را بر عهده بگیرد.

عضو هیات علمی تاریخ دانشگاه رازی تصریح کرد: بنا به پیشنهاد شورای مرکزی انجمن ایرانی تاریخ استان، محور اصلی مباحث علمی کنگره ملی تاریخدانان ایران به تناسب اهمیت و ضرورت های علمی این رویداد علاوه بر بررسی جایگاه فرهنگی و تمدنی کرمانشاه در تاریخ ایران و پرداختن به وضعیت کلی دانش تاریخ، تمدن و فرهنگ جامعه ایرانی، مساله اشتغال و کار آفرینی به عنوان یکی از اصلی ترین دغدغه های فرهیختگان، دانش آموختگان و فارغ تحصیلان علوم تاریخی در جامعه ایرانی خواهد بود.

بهرامی تاکید کرد: موضوع اصلی پنجمین کنگره ملی تاریخدانان ایران با عنوان "دانش تاریخ، کارآمدی، اشتغال و کارآفرینی" خواهد بود.

وی بابیان اینکه به انجمن ایرانی تاریخ کرمانشاه ماموریت داده شده تا مقدمات برگزاری این کنگره ملی را فراهم کند، اضافه کرد: پیشنهاد برگزاری این نشست به میزبانی دانشگاه رازی مورد موافقت ریاست دانشگاه قرار گرفته و آمادگی خود را برای برگزاری آن اعلام کرده اند.

رئیس انجمن ایرانی تاریخ استان کرمانشاه باتاکید براینکه برای برگزاری هرچه باشکوه تر این کنگره ملی به همکاری دستگاه ها و نهادها و چهره های برجسته فرهنگی استان نیاز است، اعلام کرد: فراخوان علمی مقالات و برنامه های پنجمین گنگره ملی تاریخدانان ایران متعاقبا به اطلاع پژوهشگران و دوستداران تاریخ و فرهنگ ایران زمین خواهد رسید.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.