به گزارش ایرنا؛ آیت الله «مصطفی علما» روز شنبه در نشست با مدیرکل و دیگر مسئولان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به مناسبت هفته میراث فرهنگی، افزود: استان کرمانشاه دارای آثار باستانی و تاریخی بسیاری است که متاسفانه به خوبی از این ظرفیت ها تاکنون استفاده نشده است.
وی اظهار داشت: همچنین این استان دارای ظرفیت های گردشگری طبیعی فراوان و زیبایی است که می توان به غار قوری قلعه اشاره داشت که یکی از زیباترین غارهای جهان است اما تاکنون اقدام مناسبی برای توسعه و مناسب سازی آن انجام نشده است.
وی در ادامه گفت: صنایع دستی کرمانشاه از دیرباز مطرح بوده است و صنایعی همچون گلیم هرسین جزء ظرفیت های این صنعت در استان می باشد که باید با ابتکار و سلیقه و توجه به نیاز و خواست بازار بتوان رونق دوباره ای به این صنعت در کرمانشاه داد.
وی در ادامه تصریح کرد: این سازمان باید در درآمدزایی برای استان پرتلاش باشد و در عین حال همواره مراقب باشد که فرهنگ زیبای ایرانی و اسلامی در مسائل مختلف گردشگری خدشه دار نشود.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای بیش از چهار هزار اثر تاریخی است که بیش از 2 هزار و 250 اثر آن ثبت ملی شده است.
سنگ نگاره و کتیبه داریوش هخامنشی در شهر بیستون تنها اثر ثبت شده جهانی استان کرمانشاه است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.