روابط عمومی اتاق بازرگانی کرمانشاه روز شنبه به نقل از کیوان کاشفی اعلام کرد: براساس آخرین پایش ملی محیط کسب و کار مربوط به زمستان سال 97 که توسط مرکز آمار و اطلاعات اقتصادی اتاق ایران منتشر شد، شاخص فضای کسب و کار استان کرمانشاه 9 پله ارتقا پیدا کرد.
وی افزود: براساس این گزارش کرمانشاه با شاخص 6.35 در رتبه 22 بین استان‌های دیگر کشور از نظر شاخص فضای کسب و کار قرار گرفت.
عضو هیات رئیسه اتاق ایران اضافه کرد: در فصل قبل از آن، کرمانشاه رتبه 31 فضای کسب و کار کشور را داشت و اکنون شاهد ارتقا 9 پله‌ای جایگاه استان هستیم.
کاشفی یادآور شد: براساس نظرسنجی‌ به عمل آمده اصلی ترین مشکلات فضای کسب و کار که بخش خصوصی استان اعلام کرده‌اند به ترتیب غیرقابل پیش بینی بودن و تغییرات قیمت مواد اولیه و محصولات - بی ثباتی سیاست ها، قوانین، مقررات و رویه‌های اجرایی ناظر بر فضای کسب و کار، و دشواری تامین مالی از بانکها بوده است.
وی عوامل موثر بر بهبود شاخص‌های فضای کسب و کار را ایجاد حساسیت بین دستگاه ها و پیگیری‌های مستمر استاندار و مجموعه مدیریتی استان دانست و اظهار امیدواری کرد که با بکارگیری پیشنهادات بخش خصوصی در قالب سند رونق تولید، در سال 98 نیز همچنان شاهد بهبود فضای کسب و کار استان باشیم.
رئیس اتاق کرمانشاه شاخص فضای کسب و کار را یکی از اصلی ترین شاخص ها برای جلب و جذب سرمایه‌گذاری دانست و پیشنهاد کرد همه دستگاههای خدمات رسان در امور اقتصادی به این مهم توجه کافی نمایند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.