علی محمد زوراوند روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین بارش امسال از پاوه به مقدار یک هزار و 459 میلی متر گزارش شده که نسبت به سال قبل 66 درصد و نسبت به بلندمدت 102 درصد با افزایش مواجه بوده است.
وی ادامه داد: شهر گواور با یک هزار و 42 میلی متر، جوانرود یک هزار و پنج میلی متر، کرند 913 میلی متر و ثلاث باباجانی هم با 908 میلی متر بارندگی در رده های دوم تا پنجم پربارش ترین شهرهای استان در سال زراعی جاری قرار گرفته اند.
زوراوند در خصوص کم بارش ترین نقاط استان هم گفت: سومار با 420 میلی متر، سنقروکلیایی با 507 میلی متر و کوزران با 587 میلی متر کم ترین بارش ها را طی سال زراعی جاری به خود اختصاص دادند.
معاون هواشناسی استان در خصوص بارش های شهر کرمانشاه نیز گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تا امروز 608 میلی متر باران در مرکز استان باریده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 416 میلی متر بود 64 درصد و نسبت به دونره بلند مدت نیز 60 درصد رشد داشته است.
وی یادآوری کرد: بیشترین افزایش بارندگی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل متعلق به گیلانغرب با 89 درصد و کمترین افزایش نیز متعلق به شهر کوزران با 10 درصد بوده است.
زوراوند در پایان اظهار داشت: بیشترین و کمترین میزان رشد بارش نسبت به دوره بلند مدت نیز متعلق به گیلانغرب با 103 درصد و سنقروکلیایی با 26 درصد بوده است.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.