به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام رحیم جعفری روز دوشنبه در نشست مدیران زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان کرمانشاه افزود: به همین منظور در نظر داریم امسال کنگره بزرگداشت یارمحمدخان کرمانشاهی، سردار کابلی، میرزا احمد الهامی، میرزارضای کلهر و آیت الله جلیلی را با حضور شخصیت های کشوری و ملی در استان برگزار کنیم.
وی با اشاره به قدمت و پیشینه کرمانشاه گفت: تلاش خواهیم کرد در آیین های بزرگداشت این مشاهیر، گذشته پرافتخار استان کرمانشاه را هم به میهمانان کشوری این کنگره ها معرفی کنیم.
جعفری همچنین گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سال گذشته بیش از یک هزار برنامه فرهنگی شامل نمایشگاه، همایش، بزرگداشت و مسابقات فرهنگی و هنری در سطح استان برگزار کرد که بیش از 40 مورد آن در باره بزرگداشت و معرفی چهره های تاریخی و ملی استان بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه در ادامه به برگزاری هفدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) نیز اشاره کرد و گفت: این جشنواره امسال با رویکرد جدیدی تحت عنوان «امام رضا و دفاع مقدس» با حضور صاحب نظران و اساتید کشوری در کرمانشاه برگزار خواهد شد.
وی تکمیل پروژه های عمرانی را یکی دیگر از اولویت های کاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سال جاری عنوان کرد و گفت: هفت مجتمع فرهنگی و هنری با 75 درصد پیشرفت فیزیکی هم اکنون از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری در حال ساخت است که در صورت بهره برداری از آنها 37 هزار متر مربع فضای فرهنگی جدید به فضاهای استان اضافه خواهد شد.
وی میزان فضاهای فرهنگی و هنری استان کرمانشاه را هم اکنون 37 هزار متر مربع ذکر کرد و گفت: با اضافه شدن فضاهای فرهنگی جدید بسترلازم برای فعالیت بیشتر گروه های هنری استان فراهم می شود.
جعفری در ادامه تهیه دانشنامه استان برای اولین بار توسط شورای پژوهش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را اتفاق بزرگی برای استان عنوان کرد و گفت: این دانشنامه بعد از تایید در کارگروه پژوهش و فناوری برای تایید نهایی به کمیته برنامه ریزی استان ارسال خواهد شد.
وی یکی دیگر از فعالیت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه در سال گذشته را ایجاد اشتغال عنوان کرد و گفت: سهم این اداره کل در سال گذشته 140 نفر بود که توانستیم 221 نفر در سطح استان اشتغالزایی کنیم.
در این نشست معصومه حسنی خونسار مدیرکل کل کتابخانه های عمومی، حامد دارابی مدیرکل حج و زیارت و علی مولوی رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز به بیان عملکرد و برنامه های حوزه کاری خود پرداختند.
قرار است نشست مدیران زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه هر ماه یک بار به منظور هم افزایی و همکاری بیشتر در اجرای برنامه های کاری برگزار شود.
8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.