به گزارش خبرنگار ایرنا؛ بابک عاطفی روز شنبه در جلسه کارگروه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده استان کرمانشاه در سرسرای امید استانداری افزود: اکنون برای یک هزار و 51 واحد مسکونی خسارت دیده از سیل در استان پروانه ساخت صادر شده و تا پایان این هفته برای مابقی واحدها نیز پروانه صادر می شود.
وی با بیان اینکه این تعداد واحد احداثی است، گفت: علاوه بر واحدهای احداثی، یک هزار و 67 واحد تعمیراتی نیز داریم که برای این واحدها نیز تشکیل پرونده داده ایم و در سامانه نیز ثبت شده است.
وی اظهار داشت: برای خانه های تعمیری چهار ماه و برای احداثی ها نیز یک سال فرصت از سوی بنیاد مسکن مرکز در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه تاکنون اعتباری برای ساخت و ساز و تعمیر واحدهای مسکونی دریافت نکرده ایم، گفت: به دلیل نبود اعتبار هنوز عملیات اجرایی ساخت و تعمیر واحدهای سیل زده را شروع نکرده ایم.
وی تصریح کرد که جانمایی و نقشه های تیپ این خانه ها آماده شده و منتظر تامین اعتبارات مورد نیاز هستیم.
بارندگی و سیل فروردین امسال به 2 هزار و 32 واحد مسکونی روستایی و 153 واحد شهری خسارت جدی وارد کرد که برای قابلیت سکونت داشتن باید از نو ساخته شوند.
بنابر اعلام استانداری کرمانشاه در فروردین امسال هزار و 560 میلیارد تومان خسارت به این استان وارد شد که بخش قابل توجهی از آن مربوط به بخش کشاورزی است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.