به گزارش ایرنا، حسین بیگلری روز چهارشنبه در نشست کارگروه رسیدگی به وضعیت بیماران خاص و صعب العلاج استان، اظهار داشت: نزدیک به 36 هزار و 500 بیمار خاص و صعب العلاج در استان شناسایی شده اند، برخی بیماران نیز یا از بیماری خود اطلاع ندارند و یا آن را مخفی می کنند، از همین رو تعداد دقیق آن ها مشخص نیست.
وی با بیان اینکه بیماران دیابتی از عمده ترین بیماران خاص و صعب العلاج هستند، افزود: بیماران سرطانی، کلیوی، هموفیلی، تالاسمی و ام اس در رده های بعدی قرار دارند.
بیگلری افزود: این بیماران به دلیل سختی بیماری که با آن مواجه هستند نمی توانند کار کنند از همین رو با تنگناهای معیشتی مواجه اند.
بیگلری با بیان اینکه از نظر تجهیزات در وضع تقریبی مناسبی قرار داریم، ادامه داد: با این وجود آمار بالای بیماران روند خدمات رسانی را با خلل مواجه می کند.
این مسوول با بیان اینکه برخی از این بیماران تنها با پول یارانه ای زندگی می کنند، ادامه داد: داروهای خارجی از رده فرانشیز خارج شده و بالابودن هزینه خرید آنان، برای بیماران مشکل ساز شده است.
هموفیلی، تالاسمی، ام اس و کلیوی جزء بیماران خاص محسوب می شوند و صعب العلاج هم به بیماران سرطانی، دیابتی، روانی و غیره تعلق دارند.
7460/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.