سید مهدی هاشمی نژاد روز یکشنبه در نشستی خبری با خبرنگاران افزود: واردات این داروها توسط شرکتهای معتبر اروپایی انجام می شود و بیشتر آنها داروهایی هستند که امکان تولید آنها در کشور نیست مانند داروهای بیماریهای خاص، شیمی درمانی و پیوند اعضا.
وی اضافه کرد: هرچند واردات دارو به صورت مستقیم تحریم نشده اما فرآیندهای انتقال آن به داخل بسیار دشوار شده است به نحوی که در عمل به صورت غیرمستقیم کشورهای تحریم کننده مانع از انتقال دارو به ایران می شوند.
مدیرعامل موسسه خدمات دارویی رضوی گفت: در این شرایط موسسه خدمات دارویی رضوی داروی مورد نیاز کشور را حتی از شرکتهای مطمئن و باکیفیت همان کشورهایی که سردمدار تحریم ایران بودند تامین کرده است با این حال تحریم، مدت زمان دستیابی به دارو و هزینه های انتقال آن را افزایش داده است.
هاشمی نژاد افزود: فعالیتهای مرتبط با واردات دارو توسط این موسسه با دقت و اطمینان انجام می شود و برای واردات دارو از ارز مبادله ای استفاده شده است و کمترین میزان هدرروی ارز در این زمینه وجود دارد.
وی با بیان این که سال گذشته 85 میلیارد ریال برای واردات دارو توسط این موسسه هزینه شد افزود: پرداخت هزینه انتقال دارو قبل از دریافت آن انجام می گیرد و دارو قبل از عرضه حتما آزمایش می شود.
مدیرعامل موسسه خدمات دارویی رضوی گفت: براساس قوانین وزارت بهداشت این موسسه قادر نیست داروی وارداتی خود را به صورت مستقیم در اختیار مصرف کننده قرار دهد و توزیع کند یعنی این موسسه داروی مورد نیاز وزارت بهداشت و درمان را وارد می کند و به جز داروهایی که توسط وزارتخانه برای توزیع سهمیه بندی می شود باقی آنها را در اختیار شرکت پخش قرار می دهد.
هاشمی نژاد افزود: در حال حاضر وزارت بهداشت صادرات بیشتر اقلام دارویی را ممنوع کرده است اما منعی برای صادرات اقلامی که دولت برای تولید آن یارانه نمی دهد وجود ندارد لذا موسسه خدمات دارویی رضوی تلاش می کند در راستای موضوع رونق تولید، در حوزه صادرات دارو نیز وارد عمل شود.
وی ادامه داد: این موسسه تلاش کرده است به گونه ای عمل کند که وارد فضای رقابتی با موسسات مشابه در سطح کشور نشود.
مدیرعامل مؤسسه خدمات دارویی رضوی ضمن معرفی وب سایت این مؤسسه به عنوان یک بانک جامع دارویی گفت: روزانه پنج هزار کاربر از وب‌ سایت مؤسسه خدمات دارویی رضوی بازدید می‌ کنند.
هاشمی نژاد با اشاره به تعامل مؤسسه خدمات دارویی رضوی با دانشگاه طب سنتی کشور و توجه به امر پژوهش و آموزش در این مؤسسه افزود: زمینه‌ سازی برای همکاری بیشتر داروسازان خادمیار رضوی با این مؤسسه نیز در دستور کار قرار دارد.
وی اضافه کرد: موسسه خدمات دارویی رضوی مسئولیت تامین و توزیع داروی مورد نیاز داروخانه های تعدادی از مراکز درمانی مشهد نظیر بیمارستان فوق تخصصی منتصریه، کلینیک قلبی و عروقی علوی، کلینیک سرور ویژه بیماران هموفیلی و تالاسمی را برعهده دارد.
مدیرعامل مؤسسه خدمات دارویی رضوی با بیان این که این موسسه 10 داروخانه غیربیمارستانی و بیمارستانی را تحت پوشش دارد گفت: دارودخانه مرکزی امام رضا (ع) که جنب بیمارستان امام رضا (ع) قرار گرفته و 650 مترمربع وسعت دارد و روزانه پذیرای هزار و 300 نفر است از جمله این داروخانه هاست.
هاشمی نژاد ارائه خدمات غیرحضوری برای بیماران صعب العلاج و معلولان جسمی و حرکتی، ارائه خدمات رایگان به نیازمندان، بهره گیری از خدمات خیرین برای حمایت از نیازمندان و همکاری با نهادهای حمایتی برای تامین دارو، به صفر رساندن درصد خطا در عرضه دارو، آموزش کارکنان، دریافت استانداردهای جهانی در کیفیت و جلب رضایت حداکثری مراجعه کنندگان، تولید و عرضه داروهای ترکیبی را از اقدامات ویژه داروخانه مرکزی امام رضا (ع) برشمرد.
وی اضافه کرد: موسسه خدمات دارویی رضوی سابقه 12 ساله در عرضه گیاهان دارویی دارد و 140 نوع گیاه دارویی به صورت استاندارد همراه با مونوگراف دارویی و بیش از 400 فراورده دارویی گیاهی را عرضه می کند.
مدیرعامل موسسه خدمات دارویی رضوی با اشاره به امدادرسانی مجموعه آستان قدس رضوی به سیل زدگان کشور در حوزه‌های دارو و درمان گفت: این موسسه با ارسال محموله دارویی به استان گلستان و کمکهای نقدی به هموطنان سیل زده کشور کمک کرده است.
هاشمی نژاد افزود: این موسسه در راستای رسالت اجتماعی خود از پلاستیکهای تجدیدپذیر و پنلهای خورشیدی برای تأمین برق استفاده می کند.
1922/7489
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.